کسب بیشترین تعداد مدال در المپیک و پارالمپیک پاریس توسط فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان و هیئت های استانی

ششمین نشست ماهیانه مسئولین فدراسیون و هیئت های استانی به صورت وبیناری امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، نشست ماهیانه مسئولین فدراسیون با هیئت های استانی امروز یکشنبه یکم مهرماه برگزار شد که در این جلسه دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: فرارسیدن ایام هفته دفاع مقدس را گرامی می دارم. این روزها یادآور دلاوری ها و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است که برای حفظ خاک و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند. ما باید از ویژگی های شهدا و جانبازان الگو برداری و آنها را به نسل امروز معرفی کنیم. همچنین موفقیت های کاروان فرزندان ایران را تبریک عرض می کنم و خداراشاکرم که ملی پوشان ما با کسب مدال‌های خوشرنگ در این بازی‌ها باعث شادی دل مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران شدند.

وی ادامه داد: کاروان کشورمان با حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک به دور از حاشیه در هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک حضور پیدا کرد و ملی پوشان فدراسیون ما توانستند از کل مدال های بدست آمده کاروان، ۱۶ مدال را از آن خود کنند که پنج مدال آن سهم بانوان بود. مدال آوری ملی پوشان باعث ایجاد انگیزه در جامعه هدف شد تا دیگر افراد جانباز و توان یاب نیز به سمت ورزش همگانی و قهرمانی جذب شوند. ما به این نتایج قانع نیستیم و باید با مدیریت در سطوح مختلف، مسیر را برای پیشرفت و رشد ورزش جانبازان و توان یابان هموار کنیم. 

دکتر کوهپایه زاده افزود: دکتر دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان نیز با حضور در پاریس شاهد موفقیت و مدال آوری ملی پوشان بودند و این فرصت خوبی بود تا وزیر ورزش هم از نزدیک شاهد تلاش‌های ملی پوشان جانباز و توان یاب در بالاترین سطح مسابقات یعنی پارالمپیک باشند.

وی اظهار داشت: در این دوره از بازی ها علاوه بر کسب مدال‌های خوشرنگ، رکوردهای مختلفی از سوی ورزشکاران ما شکسته شد که بسیار ارزشمند است. این موفقیت حاصل تلاش های مسئولین وزارت ورزش، کمیته ملی پارالمپیک، هیئت های استانی، انجمن های ورزشی، کادر فنی، همکاران این مجموعه است که با همدلی تلاش کردید فضا را برای آمادگی و موفقیت ورزشکاران آماده کنید.

رئیس فدراسیون گفت: سال آینده بازی‌های پاراآسیایی جوانان تاشکند را در پیش داریم و باید تلاش کنیم در جشنواره استعدادیابی ورزشکاران جوان، با شناسایی بهترین ها، فرصت حضور جوانان مستعد را در اردوهای تیم های ملی فراهم نماییم تا روند موفقیت جوانان کشورمان در رویداد پاراآسیایی ادامه دار باشد و پشتوانه سازی برای تیم های ملی انجام شود.

در این جلسه همچنین مجید نظامی رئیس انجمن پاراتیراندازی درباره دوره های آموزشی، حضور ورزشکاران در جشنواره استعدادیابی ورزش جوانان، تجهیزات و سالن های تیراندازی استان ها، برگزاری اردو برای ورزشکاران مستعد شناسایی شده، مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه ماندگارفرد مدیر امور استان ها نیز مطالبی درباره تغییر شاخص های ارزشیابی عملکرد هیئت ها برای سال آینده بیان کرد.

در پایان نیز روسای چند استان نظرات خود را عنوان کردند.

عکاس: رضا جوشقانی

 

سایر اخبار