دکتر نصیری: از اهداف راهبردی فدراسیون تساوی کمی ورزشکاران خانم و آقا جهت شرکت در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک است

نایب رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان گفت:توسعه کمی و کیفی ورزش و توانمندسازی و آموزش بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، دکتر نصیری نایب رئیس فدراسیون در برنامه جهان ورزش ویژه جانبازان و توان یابان در رادیو ورزش بیان کرد:هر روز شاهد درخشش و افتخار آفرینی ورزش این حوزه به خصوص در بخش بانوان در سطح ملی و بین المللی هستیم. برای تداوم این افتخار آفرینی ها و توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان نیاز به حمایت هرچه بیشتر داریم تا ورزشکاران ما بتوانند از فضاهای ورزشی، زیر ساخت های ورزشی که ویژه جانبازان و توان یابان است بهره لازم را ببرند.

وی ادامه داد: برای توسعه رشته های ورزشی بانوان نیاز به زیرساخت ها در سطح کل استان ها داریم تا بانوان بتوانند به زیر ساخت های ورزشی مناسب و تجهیزات تخصصی دسترسی داشته باشند. این موارد نیاز به تخصیص بودجه کافی دارد. موضوع بودجه بسیار مهم است تا هیئت های استانی شرایط این را داشته باشند که بتوانند زیرساخت ها و تجهیزات لازم را تهیه کنند.

دکتر نصیری افزود: ورزش بانوان نیاز به حمایت ویژه دارد. بانوان ورزشکار باید بتوانند به سالن های ورزشی مناسب سازی شده دسترسی پیدا کنند. بودجه در این زمینه کمک کننده است تا ما بتوانیم به سلامت بانوان کشورمان با انجام ورزش کمک کنیم. درخشش بانوان در عرصه ورزش به ویژه در پارالمپیک پاریس باعث شد بانوان کشورمان و خانواده های زیادی برای حضور فرزندانشان در ورزش علاقه مند شوند و شاهد جذب افراد بیشتری به حوزه ورزش هستیم. برای اینکه ما بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و شرایط برای هیئت های استانی مهیا باشد و فدراسیون بتواند افراد مستعد را شناسایی، جذب و حمایت کند نیاز به حمایت و بودجه هرچه بیشتری است.

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: ما به دنبال برابری تعداد بانوان ورزشکار با تعداد آقایان ورزشکار در اعزام های پاراآسیایی و پارالمپیکی هستیم. همان طور که دنیا به این سمت حرکت کرده و در پارالمپیک پاریس نیمی از شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دادند. ما هم به دنبال برابری تعداد ورزشکاران خانم در پارالمپیک 2028 هستیم. این هدف نیاز دارد که ما در سطح استان ها استعدادیابی داشته باشیم و از هیئت ها حمایت کنیم، که این موارد نیاز به بودجه کافی و همچنین تعامل هرچه بیشتر میان هیئت ها با ادارات کل استان ها دارد. از دکتر کاظمی پور معاون وزیر ورزش تشکر می کنم که از ورزش بانوان حمایت ویژه ای کردند و در سال گذشته بودجه بسیار خوبی را برای استعدادیابی در نظر گرفتند که امیدوارم تداوم داشته باشد. به هیئت های ما خیلی کمک شد.هیئت ها به سمت جذب بانوان به عرصه ورزش رفتند و در این راستا تعاملات خیلی خوبی با آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی صورت گرفت و امیدوارم که ما بتوانیم ثمرات آن را در بازی های بعدی و در سطح ملی و قهرمانی های کشوری ببینیم.

نصیری عنوان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه های مختلف را مکلف کرده تا برای توانمند سازی جانبازان و توان یابان از طریق ورزش فعالیت کنند. اجرایی شدن این مصوبه علی رغم تلاش های هیئت ها در سطح استان ها و پیگیری های زیاد ریاست فدراسیون کمرنگ بوده و امیدوارم شاهد تدوین و ابلاغ سند حمایت از ورزش جانبازان و توان یابان و اجرایی شدن آن از سوی دستگاه ها باشیم.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های برنامه های فدراسیون حمایت ویژه از ورزش بانوان در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی، مربیگری و داوری است و در این راستا باید شرایطی مهیا گردد که در سطح کشور، بانوان جانباز و توان یاب به خاطر نبود امکانات لازم از انجام ورزش محروم نشوند. بانوان ما نشان دادن این پتانسیل و ظرفیت را دارند که با حمایت مسئولین پیشرفت لازم را داشته باشند.

دکتر نصیری تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی ورزش و توانمندسازی و آموزش بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون قرار دارد. در این زمینه دوره های آموزشی مربیگری و داوری را پیش بینی کردیم و همچنین به تربیت مربیان استعدادیاب پرداختیم تا بتوانیم ورزش بانوان را با همکاری سازمان های مرتبط از سنین پایه آغاز کنیم.

نایب رئیس فدراسیون در پایان گفت: جشنواره استعدادیابی جوانان که در مهر ماه با حمایت کمیته ملی پارالمپیک برگزار می شود فرصتی است تا با شناسایی افراد مستعد شاهد تداوم درخشش بانوان کشورمان در بازی های پاراآسیایی جوانان تاشکند و دیگر رقابت های آینده باشیم.

سایر اخبار