مدیریت ورزش همگانی و استعدادیابی فدراسیون:

برگزاری جشنواره بزرگ استعدادیابی جوانان با حضور 800 ورزشکار آقا و خانم در هشت رشته ورزشی جانبازان و توان یابان

گلشنی گفت: جشنواره بزرگ استعدادیابی جوانان جانباز وتوان یاب با هدف پشتوانه سازی تیم های ورزشی و حضور موفق کاروان کشورمان در بازی های پاراآسیایی جوانان تاشکند، پاراآسیایی ناگویا ژاپن و پارالمپیک 2028برگزار می شود.

محمدرضا گلشنی مدیریت ورزش همگانی و استعدادیابی و سرپرست کل جشنواره بزرگ استعدادیابی جوانان در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: براساس تصمیمات مشترک فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک، مقرر شد در هفته پارالمپیک جشنواره بزرگ استعدادیابی جوانان در رشته های مختلف در تهران برگزار گردد. این جشنواره در حوزه ورزش جانبازان و توان یابان، در رشته های دوومیدانی، وزنه برداری، بسکتبال با ویلچر، تیروکمان، والیبال نشسته، مچ اندازی، تیراندازی و شنا با هدف پشتوانه سازی تیم های آقایان و بانوان  جانباز وتوان یاب برای مسابقات آینده و همچنین حضور موفق کاروان کشورمان در رقابت های پاراآسیایی جوانان  تاشکند ازبکستان 2025 ، پاراآسیایی بزرگسالان ناگویا ژاپن 2026و در نهایت پارالمپیک لس آنجلس 2028 از بیست و سوم تا بیست و نهم مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تیم های ملی وزنه برداری، مچ اندازی، شنا و دوومیدانی جوانان سال آینده در بازی های پاراآسیایی جوانان تاشکند 2025حضورخواهند داشت، و در این رشته ها بر اساس قوانین اعلام شده از سوی کشور میزبان، ورزشکاران مستعد در جشنواره را انتخاب خواهیم کرد. در سایر رشته ها ورزشکاران زیر 20 سال و در والیبال نشسته زیر 23 سال انتخاب خواهند شد.

گلشنی افزود: روز بیست و چهارم مهر ماه همزمان با روز ملی پارالمپیک افتتاحیه این جشنواره بزرگ در سالن افراسیابی تهران  برگزار خواهد شد و مسابقات رشته های مختلف طی روزهای 25، 26، 27 و 28 مهرماه برگزار می شود که در رشته دوومیدانی همزمان مسابقات قهرمانی کشور رده جوانان و در بسکتبال با ویلچر مسابقات سه در سه این رشته ها برگزار خواهد شد.

سرپرست کل جشنواره استعدادیابی جوانان گفت: امیدوارم با حضور مربیان استعدادیاب بهترین ورزشکاران هر رشته انتخاب شوند تا در آینده شاهد رشد و تداوم موفقیت های تیم های ملی جانبازان و توان یابان در مسابقات بین المللی باشیم.

سایر اخبار