در نشست راهبردی مسئولین فدراسیون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور مطرح شد:

دکتر الماسی: دانش آموزان استثنایی از طریق ورزش می توانند به خود اتکایی و خود ارزشمندی برسند

به منظور افزایش همکاری و توسعه ورزش افراد کم توان ذهنی، جلسه ای با حضور مسولین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، در راستای توسعه ورزش افراد کم توان ذهنی و افزایش حضور ورزشکاران مستعد این رشته در میادین ورزش قهرمانی و همگانی، نشست صمیمانه ای با حضور دکتر کوهپایه زاده رئیس، دکتر نصیری نایب رئیس، سید باقری و سروری مشاورین رئیس فدراسیون و دکتر واعظ موسوی رئیس انجمن ورزش کم توانان ذهنی، دکتر الماسی، معاون وزیر و رئیس، دکتر مهردادی مشاور رئیس، دکتر برقی معاون و دکتر قربانیان مدیر پرورشی و تربیت بدنی، توکل رئیس گروه پرورشی و تربیت بدنی  سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی امروز بیست و دوم مهر ماه برگزار شد.

در این جلسه دکتر کوهپایه زاده بیان کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنائی از شرکای راهبردی ما هستند و من موفقیت هایی که کاروان فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس را کسب کرد به شما و همکارانتان تبریک عرض می کنم. پایه حضور ورزشکاران ما از مدارس آغاز می شود و ما برای رسیدن به موفقیت در ورزش همگانی و قهرمانی با شما هم سو هستیم.

وی ادامه داد: هدف ما اجرایی کردن اقدامات مشترک است تا بتوانیم بخش بیشتری از دانش آموزان استثنایی را وارد دنیای ورزش کنیم. ورزش همگانی بسار خوب و ارزشمند است اما باید تلاش کنیم در بعد ورزش قهرمانی نیز شاهد حضور ورزشکاران کم توان ذهنی هم باشیم.

رئیس فدراسیون افزود: 3 رویداد بزرگ را در پیش داریم که ورزشکاران کم توان ذهنی ما می توانند در این مسابقات شرکت کنند. بازی های پاراآسیایی 2026 ژاپن، مسابقات ویرتوس 2027 مصر و بازی های پارالمپیک 2028 لس آنجلس فرصت هایی هستند تا ورزشکاران کم توان ذهنی ما نیز بتوانند حضور موفقی در این میادین داشته باشند.

دکتر کوهپایه زاده عنوان کرد: باید در این مسیر هدفمند گام برداریم و با برنامه ریزی، استعدادیابی و نخبه گزینی بتوانیم ورزشکاران مستعد را شناسایی و وارد تیم ملی نماییم. البته در این مسیر می بایست وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی و دیگر نهادهایی که در این زمینه دارای مسئولیت اجتماعی هستند حمایت لازم را داشته باشند تا جریان قدرتمند را در بخش ورزش کم توانان ذهنی راه اندازی کنیم.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: هدف تنها حضور در مسابقات و مدال آوری نیست اما باید در کنار ورزش همگانی فرصتی برای حضور ورزشکاران این حوزه در میدان های بزرگ مسابقات را فراهم کنیم.

در ادامه این جلسه، دکتر الماسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: صمیمانه موفقیت های کسب شده در پارالمپیک پاریس را که باعث شادی دل مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران شد تبریک عرض می کنم. این افتخار آفرینی ها نشان از مدیریت و هدایت خوب کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون دارد. امیدوارم در مسابقات آینده نیز شاهد درخشش ورزشکاران کشورمان باشیم.

وی ادامه داد: ما ورزش را فرصتی برای تربیت و رشد در نظر گرفتیم. دانش آموزان استثنایی از طریق ورزش می توانند به خود اتکایی و خود ارزشمندی برسند، به همین جهت ورزش کردن در اولویت برنامه های سازمان قرار دارد. شادی و اشتیاق خانواده ها برای حضور فرزندانشان در مسابقات ورزشی برای ما انگیزه و انرژی بخش است و در مسابقات مختلف شاهد کاهش رنج خانواده ها بودیم که بسیار برای ما ارزشمند است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در پایان گفت: تلاش و موفقیت دانش آموزان استثنایی برای جامعه الگو و الهام بخش است. برای توسعه و رشد ورزش افراد کم توان ذهنی می بایست کارگروهی با حضور نمایندگان این سازمان و فدراسیون تشکیل شود تا در اسرع وقت با برنامه ریزی مناسب به سمت رشد ورزش این حوزه گام برداریم.

در پایان این جلسه جهت همکاری مشترک فدراسیون و سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان هر دو سازمان تشکیل و برای اجرای فعالیت ها، برنامه ریزی لازم انجام شود.

عکاس: رضا جوشقانی

 

سایر اخبار