1403/5/13

کد خبر: 11878

1400-10-11 13:25:24

قدمی: ۶۰ هزار ورزشکار دارای معلولیت در برنامه هفته پارالمپیک شرکت می کنند

نشست خبری روز ملی پارالمپیک با حضور مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و رئیس ستاد بزرگداشت روز پارالمپیک و حسین شهریاری، دبیر اجرایی این مراسم برگزار شد.

در این نشست برنامه های هفته روز پاراالمپیک تشریح شد.

رئیس ستاد برگزاری هفته پارالمپیک در حاشیه این نشست، گفت: با موفقیتی که کاروان جانبازان و معلولان در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا داشت امسال مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک جدی‌تر و تخصصی‌تر برگزار خواهد شد.

مجید قدمی افزود: هدف از برگزاری مراسم این هفته، ایجاد فضای نشاط و خودباوری و ارتقای فرهنگ جامعه نسبت به توانمندی‌های معلولان است. به بهانه‌ی این هفته سعی داریم فضایی ایجاد کنیم تا جامعه با ورزشکارانی که در میادین داخلی و خارجی موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند آشنا شوند.

وی گفت: ما با توکل و تلاش سعی داریم توانایی‌های معلولان را در رشته‌های مختلف به معرض نمایش بگذاریم. همچنین این هفته بهانه‌ای است برای آموزش ۱۵۷۰ مدارس استثنایی تا بتوانیم بر اساس محتوای آموزشی جهت‌گیری‌های ورزش معلولان را همسو با برنامه‌های کمیته ملی پارالمپیک قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این هفته همچنین در ۳۱ استان سعی داریم مدرسینی را برای آموزش معلولان قرار دهیم تا بتوانند مربیانی را در مدارس مختلف برای هر رشته ورزشی معلولان تربیت کنند تا بتوانیم در آینده در هر رشته‌ی ورزشی مربیان خوبی را برای این  قشر از جامعه داشته باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان کرد: یکی از مباحث مهم که در هفته بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک به دنبال آ هستیم بحث استعداد یابی است. با توجه به این که بحث جانبازان در جامعه رو به کاهش است، سعی داریم در مدارس استثنایی بین دانش آموزانی که در رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال قرار دارند استعدادیابی خوبی در استانهای مختلف صورت گیرد تا با کمک‌ هیات‌های ورزشی، دانش آموزان نخبه و با استعداد را در رشته‌های مختلف شناسایی و به جامعه معلولان معرفی نماییم.

وی روز ۲۴ مهر ماه را روز آموزش و عصای سفید ، ۲۵ مهر روز پارالمپیک در مدرسه و دانشگاه، ۲۶ مهر روز نشاط و خانواده، ۲۷ مهر تجدید بیعت با ولایت، ۲۸ مهر پارالمپیک و بهزیستی، ۲۹ مهر پارالمپیک و رسانه و ۳۰ مهر را روز شکوه و همدلی و همزمانی و روز ملی پارالمپیک در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: مراسم ویژه روز ملی پارالمپیک ۳۰ مهر ماه با حضور بیش از سه هزار دانش آموز در مجموعه ورزشی میلاد نور برگزار خواهد شد. یکی از تفاوت‌های ویژه‌ای که یازدهمین‌ دوره روز ملی و هفته پارالمپیک با دوره‌های قبل دارد این است که در این دوره تعداد جامعه معلولان شرکت کننده در مراسم از ۵۲ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است و جهت گیری آموزشی ما در این دوره تخصصی تر شده و همچنین با توجه به عملکرد موفق کاروان در بازیهای جاکارتا امسال ما تجربه بسیار موفقی در برگزاری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک خواهیم داشت و برنامه‌های ما کیفی‌تر و تخصصی‌تر خواهد بود.

رئیس بزرگداشت هفته پارالمپیک اظهار کرد:‌ در این دوره نسبت به دوره‌ی قبل ارگانها و سازمانهای بیشتری در برگزاری این مراسم مشارکت داشته‌اند و این نقطه عطفی برای جامعه معلولان است.

وی میزان اعتبار پیش بینی شده در برگزاری یازدهمین مراسم بزرگداشت روز ملی و هفته پارالمپیک را یک میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با کمک فدراسیون جانبازان ومعلولان کمیته ملی پارالمپیک و سازمان بهزیستی این میزان بودجه تامین شده است.

قدمی در پایان تصریح کرد: هدف گذاری ما بر این است تا بتوانیم با توجه به این که ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور داریم مربیان متخصص در هر رشته‌ی ورزشی تربیت کنیم و بتوانیم در آینده محتوای رشته‌های ورزشی را به سمت آکادمیک هدایت کنیم و مربیان خوبی را برای هر رشته ورزشی در بخش معلولان قرار دهیم. امیدواریم که این دوره تجربه بسیار موفقی نسبت به دوره‌های قبل باشد تا بتوانیم در برگزاری یازدهمین دوره با توجه به افزایش تعداد شرکت کنندگان در شناسایی ورزش معلولان در بین ارگانهای مختلف عملکرد موفقی داشته باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu