1403/6/11

کد خبر: 1376

1400-10-11 13:25:24

۲۴ مهر ماه روز ملی پارالمپیک گرامی باد

از سال ۱۳۹۴ با تایید دکتر حسن روحانی، ریاست محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۲۴ مهر ماه به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.

اولین دوره روز و هفته پارالمپیک، در ایران و در سال ۱۳۸۲ با حضور ۳۰۰ ورزشکار و فقط در استان تهران برگزار شد. پس از آن، این برنامه، طی سال های متوالی توسعه داده شد و سال گذشته تعداد ۴۰۶۸۰ ورزشکار در ۳۱ استان در مراسمی ویژه هفته پارالمپیک مشارکت داشتند.

از آنجایی که سال ۹۵ و ۹۶ روز ملی پارالمپیک با ایام محرم و صفر همزمان شد تغییراتی در برنامه اجرایی گرامیداشت روز ملی پارالمپیک به وجود آمده و در برگزاری این مراسم مباحث آموزشی و اطلاع رسانی نیز مورد توجه ویژه ای قرار گرفت و به همین منظور شعار سال ۱۳۹۶ این روز، «ورزش همگانی، آموزش، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک» معرفی شد.

امسال و در دهمین دوره ی برگزاری مراسم بزرگداشت روز و هفته پارالمپیک،۳۵۰۰۰  ورزشکار از سراسر کشور شرکت می کنند که از این تعداد، ۳۰۰۰ نفر ورزشکاران دارای معلولیت تهرانی هستند.

هر روز ازهفته پارالمپیک (از ۲۲ تا ۲۸ مهر) در سراسر ایران، با اسامی خاصی نام گذاری شده است و هیات های ورزشی جانبازان و معلولین در استان ها در این هفته برنامه هایی مختلفی را برگزار می کنند که سرفصل های آن به شرح زیر است:

شنبه ۲۲ مهر: روز فرهنگ و رسانه

یکشنبه ۲۳ مهر: روز تعلیم و تربیت

دوشنبه ۲۴ مهر: روز میثاق با شهدا و ایثاگران

سه شنبه ۲۵ مهر: نقش خانواده در پارالمپیک

چهارشنبه ۲۶ مهر: شکوه، همدلی و همزبانی

پنج شنبه ۲۷ مهر: روز عصای سپید

جمعه ۲۸ مهر: تجدید بیعت با ولایت

یکی از برنامه هایی که کمیته ملی پارالمپیک برای بزرگداشت این هفته برگزار می کند، مسابقه نقاشی و عکاسی با موضوع ورزش همگانی، آموزش، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک می باشد و علاقمندان می توانند تا تاریخ ۱۳ آبان آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات ارسال کنند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu