1403/5/14

کد خبر: 14108

1400-10-11 13:25:24

حاج محمد مهرآیین، بزرگ مرد ورزش و انقلاب چشم از جهان فرو بست

حاج محمد مهرآیین، بزرگ مرد عرصه ورزش و انقلاب، شب گذشته دعوت حق را لبیک گفت.

محمد مهرآیین، در دوره نوجوانی و جوانی، ابتدا به یادگیری کاراته و سپس جودو پرداخت. او ضمن آموزش کاراته و پیشرفت در آن، فنون جودو و دفاع شخصی را در کلاس مستر ژان، استاد فرانسوی این رشته، آموخت و پیش از آنکه گرفتار زندان های رژیم پهلوی و شکنجه های شدید آن شود به گروه های مبارزه با رژیم شاه ورزش های رزمی و دفاع شخصی آموزش می داد و بعدها نیز، در زندان برای آموزش زندانیان سیاسی هم این کار را می کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مهرآیین در اولین روزهای تشکیل دولت شهید رجایی، به عنوان رئیس فدراسیون سه رشته جودو، کاراته و تکواندو منصوب گردید.

او از استخوان خرده کرده های ورزش رزمی بود اما به دلیل مشغله فراوان، انجام مسوولیت هایی که انقلاب بر دوشش نهاده بود و نیاز آن روزهای کشور به افراد مطمئن در رأس کارهای حساس، خیلی زود مجبور به رفتن از ورزش شد تا در نهادهای دیگری مانند دادستانی، مجلس و تدارکات جنگ، به خدمت ادامه دهد.

مهرآیین، اولین رییس فدراسیون جودو ایران بود و دو بار برای ریاست این فدراسیون برگزیده شد و البته فعالیت گسترده ای در ورزش جانبازان و معلولین هم داشت. او همزمان با ریاست فدراسیون جودو، قائم مقام فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بود. نقش کلیدی مرحوم مهرآیین در به ثمر رسیدن بنای ساختمان فعلی فدراسیون و کمپ تیم های ملی جانبازان و معلولین بر هیچکس پوشیده نیست.

حاج محمد مهرآیین پدر دو شهید بود و با وجود حدود ۸۰ سال سن و آسیب های جسمی که بر اثر شکنجه های طولانی و شدید بر بدنش مانده بود، همچنان قلبش برای مردم، انقلاب و کشور می تپید. بزرگ مردی که همه عمرش را به مبارزه با ظلم، زندان، شکنجه و زندگی پنهان در راستای پیروزی انقلاب گذراند و پس از آن نیز در بسیاری از عرصه های ورزش کشور ارائه خدمت کرد. او با گذشته تابناکی که از خود بر جای گذاشت در ایثار و فداکاری سرمشق بود و یادش هیچ گاه فراموش نمی شود.

 

فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در گذشت مرحوم محمد مهرآیین را به بازماندگان و جامعه ورزش کشور، به ویژه جانبازان و معلولین تسلیت عرض می کند.

حرکت برای مراسم خاکسپاری آن مرحوم فردا سه شنبه ۹ بهمن ماه، ساعت ۹ صبح، از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خواهد بود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu