1403/5/15

کد خبر: 15749

1400-10-11 13:25:24

پارااسکی در سال ۹۷ جهش خوبی داشت/ در سال جدید برای ورزش جانبازان و معلولین آرزوی موفقیت دارم

رئیس انجمن پارااسکی گفت: در سال گذشته توسعه رشته پارااسکی جهش خوبی داشت.

عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن پارااسکی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: در سال گذشته با حمایت مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک رشته توسعه رشته پارااسکی جهش خوبی داشت و در آبان ماه سال ۹۷ برای اولین بار توانستیم در مسابقات جام جهانی آلپاین و اسنوبرد شرکت کنیم و تیم ملی ایران برای حضور در این رقابت ها کشور امارات سفر کرد و ورزشکاران ما نتایج خوبی را کسب کردند.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت توانستیم مسابقات بین المللی پارااسکی را در ماده های آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی در پیست دیزین و امام زاده هاشم با حضور ۴ کشور دیگر برگزار کنیم و همچنین رنکینگ ورزشکاران ما در IPC به ثبت رسید.

شمشکی افزود: خوشبختانه در سالی که گذشته شاهد رشد ۵۰ درصدی در تعداد ورزشکاران بودیم و همچنین تعداد بانوان نیز نسبت به سال ها قبل افزایش پیدا کرد و امیدوارم این روند رشد ادامه داشته باشد و تعداد ملی پوشان ما روز به روز بیشتر شود.

رئیس انجمن پارااسکی عنوان کرد: در سال ۲۰۲۱ رقابت های قهرمانی جهان برگزار می شود که در این مسابقات سهمیه پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ نیز توزیع خواهد شد و تمام هدف ما موفقیت تیم ملی در مسابقات قهرمانی جهان است تا بتوانیم سهمیه بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۸ در پارالمپیک کسب کنیم.

 وی در ادامه بیان کرد: تلاش می کنیم که در سال جدید تیم ملی در اردوهای آمادگی حضور پیدا کند و همچنین در رقابت های برون مرزی نیز شرکت کند تا ملی پوشان برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان آماده شوند. همچنین امسال در نظر داریم با حمایت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون جانبازان و معلولین برنامه استعدادیابی را در ۳ ماده آلپاین، اسنوبرد و صحرانوردی برای جذب ورزشکاران زیر ۲۳ سال برگزار کنیم تا پشتوانه سازی برای تیم ملی انجام شود و استعدادهای بیشتری در تیم ملی حضور داشته باشند.

شمشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه انجمن پارااسکی در فدراسیون نابینایان و کم بینایان نیز کار خود را آغاز کرده است تمام هدف ما این است که سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۲ را در هر دو گروه کسب کنیم و با تعداد زیادی از ملی پوشان راهی این رقابت ها شویم.

رئیس انجمن پارااسکی گفت: در سال جدید برای جامعه ورزش ایران به خصوص خانواده بزرگ ورزش جانبازان و معلولین آرزوی موفقیت و بهروزی دارم و امیدوارم که ملی پوشان کشورمان در مسابقات مختلف بتوانند روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu