1403/5/16

کد خبر: 15998

1400-10-11 13:25:24

هدف ما در سال جدید توجه به پشتوانه سازی تیم های ملی است

نصیری گفت: هدف ما در سال جدید توجه به استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم های ملی است.

مژگان نصیری، سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولین، در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: در سال جدید نگاه ما به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو و رقابت های کسب سهمیه است، بر همین اساس برگزاری اردوهای آمادگی برای تیم های ملی در اولویت قرار دارد تا ملی پوشان ما با قدرت در مسابقات برون مرزی حاضر شوند.

وی ادامه داد: از دیگر اولویت های برنامه های فدراسیون، توجه به بحث استعدادیابی و پشتوانه سازی برای تیم های ملی است و سعی داریم با برگزاری مسابقات باشگاهی و قهرمانی کشور فضا را برای حضور بانوان در عرصه ورزش جانبازان و معلولین مهیا کنیم تا استعدادهای بیشتری را شناسایی و به تیم ملی معرفی کنیم.

نصیری درباره عملکرد سال گذشته تیم های ملی بانوان گفت: در سال ۹۷ ورزش جانبازان و معلولین در بخش بانوان رویدادهای مهمی را با موفقیت پشت سر گذاشت که یکی از این رویدادها، بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ بود و بانوان ما توانستند در رشته های مختلف با کسب ۱۰ مدال طلا، ۹ مدال نقره و ۶ مدال برنز برای کاروان ورزشی کشورمان افتخار آفرینی کنند. خوشبختانه با توجه به حمایت های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک در این دوره از بازی های پاراآسیایی شاهد رشد خوبی در تعداد ورزشکاران اعزامی و همچنین در کسب مدال بودیم.

سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون افزود: بانوان ما در سال گذشته علاوه بر افتخار آفرینی در رقابت ها، توانستند در رشته تیراندازی سهمیه حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند که این افتخار توسط ساره جوانمردی و سمیرا ارم در مسابقات جهانی کره جنوبی رقم خورد. همچنین معصومه زارعی ملی پوش والیبال نشسته کشورمان توانست عضویت در کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی پاراوالیبال بدست آورد.

وی درباره برگزاری دوره های آموزشی عنوان کرد: در بخش آموزش نیز دوره های مختلفی برای ارتقا دانش داوران، مربیان برگزار کردیم. همچنین یک دوره داوری و مربیگری بوچیا و داوری بسکتبال با ویلچر با حضور مدرسین خارجی در محل فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک انجام شد.

نصیری در پایان درباره برگزاری رقابت های باشگاهی در سال گذشته گفت: در سال گذشته مسابقات لیگ باشگاهی در ۶ رشته والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، بوچیا، دو و میدانی، شنا و تنیس روی میز و رقابت های قهرمانی کشور در رشته های بوچیا، دو و میدانی برگزار شد و در تلاش هستیم که روند برگزاری این رقابت ها نیز در سال جدید هم ادامه داشته باشد تا باز هم شاهد حضور بانوان جانباز و معلول در عرصه ورزش باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu