1403/5/16

کد خبر: 16576

1400-10-11 13:25:24

جشنواره استعدادیابی پارااسکی برای اولین بار در رده سنی پایه برگزار شد

شمشکی گفت: برای اولین بار در رده سنی پایه جشنواره آموزشی و استعدادیابی ورزش‌های پارالمپیک زمستانی را برگزار کردیم.

عیسی ساوه شمشکی رئیس انجمن پارااسکی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: ۲۱ ورزشکار شامل ۱۱ دختر و ۱۰ پسر از ۳ استان تهران، البرز و زنجان روز جمعه ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور در پیست بین المللی دیزین زیر نظر مربیان پارااسکی با ورزش‌های زمستانی و تجهیزات آن آشنا شدند. همچنین در این جشنواره فیلم آموزشی که از سوی IPC در اختیار ما قرار دارد را برای ورزشکاران نمایش دادیم تا آنها به صورت تئوری شناختی از رشته پارااسکی پیدا کنند.

وی ادامه داد: با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک برای اولین بار بود که در رده سنی پایه ۱۰ تا ۱۵ سال جشنواره آموزشی و استعدادیابی برای ورزش های پارالمپیک زمستانی برگزار شد و خوشبختانه در پایان این جشنواره ورزشکاران برای ادامه فعالیت در رشته پارااسکی اعلام آمادگی کردند که این موضوع ما را به پشتوانه سازی برای تیم ملی امیدوار کرد.

شمشکی افزود: در این جشنواره ملی پوشانی همچون ابوالفضل خطیبی، صدیقه روزبه، حسین سولقانی، فرهاد الوندی، سید احمد جعفری و صادق کلهر حضور داشتند که با اجرای ورزش پارااسکی باعث شدند تا انگیزه ورزشکارانی که در جشنواره شرکت کرده بودند بیشتر شود و با ماده های مختلف این رشته آشنا شوند.

وی عنوان کرد: اگر بتوانیم این جشنواره را ۲ بار در سال برگزار کنیم استعدادهای بیشتری در رشته پارااسکی شناخته می شوند و ما در آینده می توانیم همانند پارالمپیک تابستانی در رقابت های پارالمپیک زمستانی هم مدال های خوش رنگی بیشتری را کسب کنیم و در رشته پارااسکی هم از افتخار آفرینان ایران باشیم.

شمشکی اظهار داشت: اکنون در این جشنواره توانستیم استعداهای خوبی را پیدا کنیم و در تلاش هستیم تا با آماده سازی تجهیزات، آموزش آنها را آغاز کنیم و پشتوانه سازی برای تیم ملی انجام دهیم.

رئیس انجمن پارااسکی در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک برای حمایتی که داشتند و نیز از مدیریت و مسئولان پیست و هتل دیزین که فضا را برای برگزاری این جشنواره مهیا کردند تشکر می کنم و امیدوارم که در آینده باز هم بتوانیم برنامه های استعدادیابی را برگزار کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu