1403/5/16

کد خبر: 16586

1400-10-11 13:25:24

میثم علیپور: قهرمانی در پارالمپیک ریو بهترین موفقیت ورزشی ام بود

علیپور گفت: والیبال تمام زندگی من است. پیش از اینکه به دلیل تصادف دچار معلولیت شوم در والیبال ایستاده به صورت حرفه ای بازی می کردم.

میثم علیپور، ملی پوش والیبال نشسته مردان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین درباره فعالیتش در این رشته بیان کرد: والیبال تمام زندگی من است. در سال ۸۶ تصادف کردم و زمانی که با رشته والیبال نشسته آشنا شدم به دلیل اینکه الفبای والیبال را می دانستم پس از مدتی تمرین وارد تیم منتخب گیلان شدم و پس از موفقیت در رقابت های قهرمانی کشور به اردو تیم ملی جوانان دعوت شدم و از سال ۸۸ تاکنون عضو تیم ملی والیبال نشسته هستم.

وی افزود: من به والیبال علاقه زیادی دارم و قبل از اینکه در سانحه تصادف دچار معلولیت شوم در والیبال ایستاده هم به صورت حرفه ای ۳ سال فعالیت داشتم و تا جایی پیشرفت کردم که به اردو تیم ملی دعوت شدم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته ادامه داد: علاقه ای که به والیبال داشتم مشوق اصلی من برای رسیدن به این مرحله بود. پس از سانحه تصادف با اتفاقی رخ داده بود کنار آمدم، شرایط جدید را پذیرفت و فعالیت را در کلاس نشسته شروع کردم و خوشحالم که توانستم در این رشته موفق باشم.

علیپور تاکید کرد: اولین قهرمانی برون مرزی را در بازی های پاراآسیایی گوانجو ۲۰۱۰ همراه با تیم ملی تجربه کردم. بعد از کسب این موفقیت نگرش اطرافیان ام به من و توانایی های افراد دارای معلولیت تغییر کرد به طوری که از آن زمان تاکنون بعد از هر عنوان قهرمانی که تیم ملی بدست می آورد، با من تماس می گیرند و ابراز خوشحالی می کنند.

وی تصریح کرد: زمانی که به دلیل کم کاری خودم پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست دادم و همان شکست باعث شد تا قدر فرصت ها را بدانم، تلاشم را بیشتر کنم و با انگیزه بالاتری تمرین داشته باشم تا بتوانم همراه تیم ملی پارالمپیک ریو را تجربه کنم. خوشبختانه این اتفاق در سال ۲۰۱۶ رخ داد و توانستم در لیست اعزامی قرار بگیرم.

قهرمانی در پارالمپیک ریو بهترین موفقیت ورزشی ام بود

علیپور بیان کرد: از سال ۸۸ تاکنون در رقابت های مختلف برون مرزی قهرمانی های متعددی را همراه تیم ملی کسب کردم اما قهرمانی در پارالمپیک ریو شیرین ترین موفقیت ورزشی ام بود چرا که اولین تجربه حضورم در پارالمپیک با قهرمانی تیم همراه شد و این بهترین لحظه ورزشی ام بود.

ملی پوش والیبال نشسته درباره آرزوی ورزشی خود گفت: از همان کودکی آرزوهای بزرگی داشتم که در والیبال نشسته به تمام آنها رسیدم. البته هر ورزشکاری آرزو دارد که بالاترین مدال مسابقات که مربوط به المپیک و یا پارالمپیک است را بدست آورد و این آرزو برای من در ریو به حقیقت تبدیل شد.

حفظ عنوان قهرمانی کار سختی است

وی عنوان کرد: تیم ملی والیبال نشسته ایران عنوان قهرمانی جهان را دارد و همین موضوع باعث می شود تا بازیکنان تیم با انگیزه و تلاش بیشتری در زمین برابر حریفان بازی کنند چرا که نگه داشتن عنوان قهرمانی کار سختی است و ما تمام تلاشمان را می کنیم تا تیم ایران در تمام رویدادها روی سکو نخست قرار گیرد.

تمام تیم های دنیا به دنبال برگزاری اردو با تیم ایران هستند

دارنده مدال طلای پارالمپیک ریو گفت: قرار گرفتن تیم ملی ایران در رده نخست جهان باعث شده تا تمام تیم های دنیا به دنبال برگزاری اردو مشترک با تیم ما باشند و همین موضوع باعث شد تا تیم روسیه نیز اردو مشترکی را با تیم ما برگزار کند.

علیپور اظهار داشت: تیم ملی سال پر رویدادی را پشت سر گذاشت و خوشبختانه در رقابت های لیگ جهانی، قهرمانی جهان و بازی های پاراآسیایی جاکارتا توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه در سال های اخیر رسانه با پوشش ورزش های جانبازان و معلولین باعث شده است تا جامعه با این رشته ها آشنا شوند و افرادی که دارای معلولیت هستند با دیدن موفقیت های ورزشکاران ایران در رقابت های جهانی و پاراآسیایی به عرصه ورزش روی بیاورند و حضور موثری در این زمینه داشته باشند.

ملی پوش والیبال نشسته در پایان گفت: جدایی از تیم ملی و این رشته ورزشی برای من بسیار سخت است و هر بار که به این موضوع فکر می کنم که یک روز باید از دنیای حرفه ای ورزش خداحافظی کنم ناراحت می شوم اما همان طور که من روزی وارد تیم ملی شدم یک روز هم کسی به جای من می آید و من تلاش می کنم که با گذراندن دوره های داروی یا مربیگری باز هم به این رشته برگردم و تجربیاتم را در اختیار بازیکنان قرار دهم تا تیم ملی ایران همیشه موفق باشد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu