1403/5/16

کد خبر: 16857

1400-10-11 13:25:24

مریم رحمانی: در اسکی نباید از ارتفاع و زمین خوردن ترسید

 

ملی پوش پارااسکی گفت: مهمترین مسئله برای موفقیت در اسکی نترسیدن از ارتفاع و زمین خوردن است.

مریم رحمانی ملی پوش پارااسکی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: به دلیل بیماری که داشتم دچار معلولیت از ناحیه دست شدم. بعد از این اتفاق در بدمینتون پیوند اعضا فعالیت ورزشی ام را شروع کردم و توانستم در مسابقات برون مرزی مقام های مختلفی کسب کنم. پس از آن رشته پارااسکی را به من معرفی کردند و از سال ۹۶ تمریناتم را در اسنوبرد آغاز کردم.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله در رشته اسکی نترسیدن از ارتفاع و افتادن است. در همان تمرینات ابتدایی از زمین خوردن می ترسیدم اما به مرور زمان این ترس در من از بین رفت و توانستم تعادلم را بهتر از قبل حفظ کنم.

هیجان اسکی زیاد است و انگیزه ام را بیشتر می کند

رحمانی افزود: رشته بدمینتون به من کمک زیادی کرد تا بتوانم روحیه ام را حفظ کنم و حتی تحصیلاتم را ادامه دهم و امروز در مقطع کارشناسی ارشد درس بخوانم اما رشته اسکی در مقایسه با بدمینتون از هیجان بیشتری برخوردار است و انگیزه ام را بیشتر می کند.

بزرگترین مشوق برای هرکسی خود آن فرد است

ملی پوش پارااسکی عنوان کرد: بزرگترین مشوق هر کسی خود آن فرد است که می تواند به افزایش روحیه و انگیزه و موفقیت های اش کمک کند. بعد از اتفاقی که برای من افتاد در درجه اول خودم مشوق خودم شدم. البته خانواده، دوستان و مربیانم نیز از من حمایت کردند تا در عرصه ورزش تمریناتم را ادامه دهم و موفق باشم.

رحمانی بیان کرد: سال گذشته در رقابت های بین المللی پارااسکی توانستم مقام سوم را کسب کنم اما آروزی ورزشی ام مدال آوری در پارالمپیک زمستانی و مربیگری در سطح بین المللی است و برای رسیدن به این آرزو تمام تلاشم را به کار می گیرم تا بتوانم در پارالمپیک برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

وی در ادامه اظهار کرد: در رشته پارااسکی صدیقه روزبه را به دلیل این که حضور در پارالمپیک زمستانی را تجربه کرده است به عنوان الگوی ورزشی ام انتخاب کردم تا بتوانم با انگیزه بیشتری تمریناتم را ادامه دهم.

رحمانی تصریح کرد: تمرینات اسکی ام مختص به زمانی است که برف در پیست ها وجود دارد اما در زمان های دیگر به تمرین بدنسازی و انجام ورزش بدمینتون می پردازم تا آمادگی جسمانی ام حفظ شود.

با ورود به ورزش می توان ثابت کرد معلولیت محدودیت نیست

وی عنوان کرد: افرادی که دارای معلولیت هستند با ورود به دنیای ورزش می توانند ثابت کنند که معلولیت محدودیت نیست و می توانند باز هم موفقیت های مختلفی را تجربه کنند. سعی می کنم حداقل ماهی ۲ بار به بهزیستی سربزنم و با افراد دارای معلولیت صحبت می کنم تا با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شوند و بدانند می توانند با ورود به ورزش موفقیت های جدیدی را رقم بزنند.

ملی پوش پارااسکی در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون، هیئت اصفهان و سرمربی تیم ملی پارااسکی تشکر می کنم که از من و سایر ورزشکاران حمایت می کنند تا بتوانند در دنیای ورزش حضور داشته باشند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu