1403/5/19

کد خبر: 21136

1400-10-11 13:25:24

وب سایت فدراسیون جهانی با سرمربی و کاپیتان تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان گفتگو کرد

وب سایت فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر (IWBF) در آستانه رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ تایلند با سرمربی و کاپیتان تیم ملی ایران مصاحبه کرد.

به گزارش وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ در آستانه رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (AOZ) 2019 تایلند، فدراسیون جهانی بسکتبال با ویلچر (IWBF) در گزارشی به عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات مختلف پرداخته و در این زمینه مصاحبه ای با مازیار میرعظیمی سرمربی و مرتضی عابدی کاپیتان تیم ملی داشته است.

در این گزارش آمده است:" تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران با ایستادن در جایگاه چهارمی جهان در رقابت های ۲۰۱۸ آلمان و نیز با کسب عنوان قهرمانی بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بهترین وضعیت را نسبت به دوره های پیشین خود در مسابقات AOZ دارد.

اکنون تیم ملی ایران با هدایت مازیار میرعظیمی و با ۵ تغییر نسبت به بازی های پاراآسیایی جاکارتا راهی رقابت های AOZ تایلند شده است و این در حالی که تیم ایران در دوره های قبلی مسابقات یک نشان برنز و دو مدال نقره بدست آورده و اکنون به دنبال کسب طلا مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه است.

مازیار میرعظیمی سرمربی تیم ملی کشورمان در گفتگو با (IWBF) درباره تیم ملی گفت: ما در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با ترکیب کامل حاضر می شویم. پیش از این رقابت ها، تیم ملی ایران در تورنمنت های ترکیه و ژاپن شرکت کرد و چندین مرحله اردو آمادگی را پشت سر گذاشته است و تنها چالش تیم ملی برای این رقابت ها، عدم حضور ملی پوشان لژیونر ایران در اردوهای آمادگی اخیر بوده است اما ما امیدواریم که در مسابقات AOZ تایلند به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما ایستادن روی سکوی قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه و نیز کسب سهمیه ۲۰۲۰ توکیو است و تیم ژاپن به دلیل میزبانی پارالمپیک، سهمیه ۲۰۲۰ را دارد و اکنون تیم ایران و استرالیا از شانس بالاتری برای کسب سهمیه برخوردار هستد.همچنین تیم هایی مانند تایلند و کره جنوبی برای کسب عنوان سومی با یکدیگر رقابت می کنند.

مرتضی عابدی کاپیتان تیم ملی ایران که هم اکنون در سوپر لیگ ترکیه همراه تیم  فنرباغچه ۱۹۰۷ بازی می کند به وب سایت فدراسیون جهانی گفت: بسیار خوشحالم که در یکی از بهترین تیم های بسکتبال با ویلچر دنیا بازی می کنم. زمان زیادی برای آمادگی در این مسابقات را نداشته ام چرا که تیم ما بر اساس زمانبندی اولیه برگزاری مسابقات برنامه ریزی کرده بود و متاسفانه زمان رقابت ها توسط فدراسیون جهانی تغییر کرد. اما با توجه به این شرایط و تغییر تاریخ هیچ اتفاقی مانند کسب عنوان قهرمانی در مسابقات AOZ نمی تواند من را خوشحال کند.

این وب سایت در پایان گزارش خود به کارنامه عملکرد تیم ملی ایران اشاره کرده و نوشته است: تیم ملی ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو در جایگاه دهم ایستاد و در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۴ هشتم شد و توانست عنوان چهارمی را در رقابت های جهانی ۲۰۱۸ آلمان بدست آورد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu