1403/5/20

کد خبر: 22887

1400-10-11 13:25:24

چلتوک‌کار: برای دومین سال پیاپی قهرمان کشور شدیم/ تمرکزمان بر جوان‌گرایی است

سرمربی تیم پارا وزنه‌برداری خوزستان درباره کسب عنوان قهرمانی در مسابقات کشوری و برنامه‌های این استان توضیحاتی ارائه داد. ‌

غلامحسین چلتوک‌کار سرمربی تیم پارا وزنه‌برداری خوزستان، در گفتگو با وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد:‌ در رقابت‌های سال گذشته عنوان قهرمانی را به‌دست آوردیم و از همان زمان برای دفاع از عنوان خود برنامه‌ریزی کردیم. خوشبختانه امسال با ۱۶ ورزشکار توانستیم در مسابقات شرکت کنیم و برای دومین سال پیاپی روی سکوی نخست مسابقات قرار بگیریم.

تمرکزمان بر جوان‌گرایی است

وی ادامه داد: تمام تمرکز و هدف ما جوانگرایی است و بر همین اساس روی رده‌های نونهالان و جوانان سرمایه‌گذاری کردیم تا در کنار تیم بزرگسالان نیز، پشتوانه‌سازی صورت گیرد و نخستین تیمی هستیم که برای رده بزرگسالان اردو درون استانی داشتیم تا ورزشکاران ما با آمادگی کامل در مسابقات حاضر شوند.

چلتوک‌کار افزود: یک ورزشکار برای اینکه بتواند با آمادگی در تیم ملی حاضر شود و رکورد رده بزرگسالان را ثبت کند، باید از نونهالی وارد این عرصه شود تا ابتدا تکنیک این رشته و سپس مهار وزنه را یاد بگیرد. به همین دلیل ما اصرار داریم روی این رده سنی کار کنیم تا پشتوانه‌های قوی برای تیم ملی داشته باشیم.

باید انگیزه حضور در تیم ملی در رده جوانان حفظ شود

وی تصریح کرد: اگر جوان‌گرایی صورت نگیرد در سال‌های آینده تیم ملی با کمبود ورزشکار مواجه خواهد شد. در حال حاضر نیز تیم ملی با خلا ورزشکار در دسته‌های سبک وزن مواجه است و تنها در دسته‌های سنگین وزن ورزشکاران فوق‌العاده‌ای داریم و به همین دلیل حس رقابت بین ملی‌پوشان کمتر شده است. باید فضا را برای رشد جوانان به گونه ای مهیا کنیم که انگیزه در تمام وزنه‌برداران افزایش پیدا کند و همچنان سکوهای قهرمانی جهان در دست تیم ایران باشد. ‌ موفقیت تیم خوزستان حاصل تلاش تیمی بود

سرمربی تیم خوزستان اظهار داشت: برای رشد تیم پارا وزنه برداری استان خوزستان من در کنار کادر فنی و پیشکسوتان این رشته تصمیم‌گیری می‌کنم و هر برنامه ما با مشورت همراه است تا نتیجه دلخواه و مطلوبی را بدست آوریم و خوشبختانه توانستیم دوسال پشت سر هم با لطف خداوند و تلاش ورزشکاران قهرمان شویم. وی عنوان کرد: از مسئولان می‌خواهم که بیشتر به رده سنی جوانان اهمیت بدهند و حداقل در استان‌ها فضا به گونه‌ای باشد که ورزشکار در کنار خانواده و زیر نظر مربیان اش تمرین کند تا انگیزه رسیدن به تیم ملی در این رده نیز به وجود آید. چلتوک‌کار ادامه داد: از بابک محمدی رئیس سابق انجمن پارا وزنه‌برداری تشکر می‌کنم که من را به عنوان مربی به تیم بزرگسالان دعوت کرد و در آن اردو شاگردم احمد امین‌زاده توانست ۲۶۰ کیلوگرم را مهار کند و در این مسابقات نیز همین رکورد را به ثبت برساند.

علاقه‌ام به وزنه‌برداری باعث شد از شکست نا امید نشوم

سرمربی تیم خوزستان در ادامه عنوان کرد: من از سال ۱۳۷۶ وزنه برداری را آغاز کردم، بارها به من گفتند فیزیک بدنی‌ام برا وزنه‌برداری مناسب نیست اما به دلیل علاقه‌ام از شکست نا امید نشدم و پس از چند سال حضور در مسابقات استانی در رقابت‌های قهرمانی کشور عنوان چهارمی را بدست آوردم و با همان مقام مطمئن شدم که باید ادامه بدهم.

برای عضویت در تیم ملی تلاش زیادی کردم

وی بیان کرد: از همان روزهای اول هدفم حضور در تیم ملی و کسب مدال در میادین جهانی بود به همین دلیل تلاش کردم و توانستم در دومین حضورم در مسابقات قهرمانی کشور عنوان نخست را بدست آورم و راهی تیم ملی شوم.

مدال برنز پارالمپیک آتن را در کارنامه‌ام دوست دارم

چلتوک‌کار افزود: در انتخابی پارالمپیک آتن با کسب طلا، سهمیه این مسابقات را بدست آوردم. در آتن نیز توانستم نشان برنز پارالمپیک را کسب کنم و این مدال را دوست دارم. در طول سال‌هایی که عضو تیم ملی بودم، طلای مسابقات آسیایی و رقابت‌های جهانی را کسب کردم. در نهایت در پارالمپیک پکن به دلیل اختلاف وزن در رده هفتم ایستادم و از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کردم. وی اظهار داشت: پس از پایان دوران ورزشکاری، به عنوان مربی در شهر دزفول فعالیتم را آغاز کردم و اکنون تیم موفقی در استان خوزستان دارم و ورزشکاران را از پایه تا سطح حرفه‌ای برای تیم ملی تعلیم می‌دهیم. سرمربی تیم خوزستان در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون و انجمن پاراوزنه برداری برای برگزاری این مسابقات قهرمانی کشور تشکر می‌کنم و همچنین از آقای شیروانی رئیس هیئت استان خوزستان به دلیل حمایت‌هایی که از تیم ما داشت و تمام تجهیزاتی که در اختیار ما قرار داد، نیز قدردانی می‌کنم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu