1403/5/21

کد خبر: 23671

1400-10-11 13:25:24

هدف‌مان پشتوانه‌سازی در داوری والیبال نشسته است/ به دنبال برگزاری جام حذفی برای بانوان هستیم

رئیس سازمان لیگ والیبال نشسته کشورمان درباره کلاس‌های داوری و برنامه‌های این سازمان توضیحاتی را ارائه داد.

مهدی آشوری رئیس سازمان لیگ برتر والیبال نشسته در گفتگو با وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: امسال دوره‌های داوری درجه ۳ را در دو استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی برگزار کردیم و نزدیک به ۷۰ نفر در این کلاس‌ها حضور داشتند و خوشبختانه شاهد حضور جوانانی در این دوره‌ها بودیم که می‌توانند پشتوانه‌های خوبی برای بخش داوری در سال های آینده باشند.

وی ادامه داد: سومین مرحله دوره آموزشی قرار بود به میزبانی فارس و با حضور مسعود یزدان پناه به عنوان مدرس برگزار شود که این دوره به تعویق افتاد و به طور حتم در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

آشوری افزود: در سال جاری کلاس‌های متعددی برگزار کردیم تا با توجه به تعدد مسابقات لیگ و جام حذفی داوران با آمادگی کامل حاضر شوند و با آخرین تغییرات و قوانین داوری آشنا باشند و افراد با استعدادی در این دوره ها حضور داشتند که در آینده می توانند از داوران موفق والیبال نشسته ایران در سطح بین المللی باشند.

رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: در تقویم ورزشی سال آینده، دوره داوری درجه ۳ نخواهیم داشت بلکه کلاس‌های ارتقا را برگزار می‌کنیم تا داوران برای دوره‌های ملی و بین‌المللی آماده شوند.

آشوری درباره مسابقات لیگ برتر مردان بیان کرد: در این دوره تیم های شهرداری ورامین و شهدای ششم بهمن آمل با عملکرد خوبی که داشتند از مدعیان اصلی قهرمانی هستند و با توجه به رقابت نزدیک بین تیم‌ها، قهرمان این فصل در آخرین بازی لیگ مشخص خواهد شد که این موضوع نشان از سطح بالای مسابقات دارد.

وی عنوان کرد: مرحله نخست لیگ دسته یک مردان برگزار شد و اکنون میزبان های مرحله دوم مشخص شدند. ۱۷ تیم در ۳ گروه با یکدیگر به رقابت می پردازند تا وضعیت ۸ تیم نهایی مشخص گردد.

آشوری درباره وضعیت لیگ بانوان اظهار داشت: ۶ تیم در لیگ حضور داشتند و شاهد رقابت‌های نزدیک و جذابی از سوی بانوان بودیم. کیفیت و کمیت مسابقات نسبت به گذشته بسیار بهتر شده بود و حضور دو تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان حکم دیدار دربی لیگ را داشت و رقابت بین این دو تیم و خراسان رضوی برای کسب عنوان قهرمانی فضای رقابتی جالبی به لیگ داده بود.

رئیس سازمان لیگ در پایان در مورد مسابقات جام حذفی گفت: در سالی که گذشت مسابقات جام حذفی را جایگزین قهرمانی کشور کردیم و شاهد حضور ۱۵۴ تیم بودیم و استعدادهای جدیدی در این مسابقات شناسایی و به تیم‌های ملی الف و ب معرفی شد بر همین اساس در نظر داریم در سال آینده نیز این رقابت‌ها را در هر دو گروه مردان و بانوان برگزار کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu