1403/5/22

کد خبر: 25182

1400-10-11 13:25:24

رواسی: شرایط یکسان کرونا برای ورزشکاران جهان/ لزوم دعوت جوانان در اردوهای بزرگسالان/ تمرین در خانه فقط به حفظ آمادگی جسمانی کمک می کند

سرمربی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین از برنامه ها و اهداف پیش روی این تیم گفت.

علی اصغر رواسی، سرمربی تیم ملی پارا وزنه برداری کشورمان در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: سالیان زیادی است که ایران در بالاترین حد قهرمانی مسابقات جهانی و پارالمپیک قرار دارد اما در حال حاضر شرایط تیم مناسب و مساعد نیست چرا که سیامند رحمان قهرمان دنیا را از دست داده ایم و میانگین سنی تیم بین ۳۳ تا ۳۴ سال است که این عدد برای تیمی که بخواهد در سطح مسابقات جهانی و پارالمپیک مطرح باشد، بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ما باید در دو زمینه فعالیت و ترفندهای مان را برای حفظ اهداف مان به کار ببریم. ابتدا باید تیم ملی را حفظ کنیم و سطح آن را برای کسب موفقیت در رقابت های آینده ارتقا دهیم و دوم اینکه با شناسایی استعدادها، قهرمانان دیگری را تربیت کنیم تا پشتوانه ای برای تیم ملی باشند.

رواسی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ورزشکاران در منزل به تمرین پرداختند که این تمرینات فقط به حفظ آمادگی آنها کمک می کند و هیچ ورزشکاری با تمرین در خانه قهرمان جهان یا پارالمپیک نخواهد شد. وزنه هایی که ورزشکاران ما درمنزل مهار می کنند رکورد بالایی نیست و فقط به حفظ آمادگی آنها کمک می کند تا در اردو سریعتر به نقطه اوج خود برگردند.

سرمربی تیم ملی در خصوص نحوه برگزاری اردوها عنوان کرد: در نظر دارم به مسوولین کمیته ملی پارالمپیک پیشنهاد بدهم تمام ملی پوشان در اردو حضور داشته باشند. اگر نگاه مان به مدال آوران طلایی باشد، قهرمانانی که مدال نقره، برنز یا جایگاه چهارمی دارند فراموش می شوند و انگیزه خود را از دست خواهند داد و این احساس بدی در ورزشکار ایجاد می کند. حضور تمام سهمیه داران در اردوها از نظر فنی و تکنیکی بهتر است تا بتوانیم از جایگاه مان در پارالمپیک دفاع کنیم.

رواسی اظهار داشت: غیبت سیامند رحمان کار را مشکل می کند چرا که همیشه مدال طلای وزن او مسجل بود و در اولین حرکت خود ۴۰ کیلوگرم با نفر دوم فاصله داشت و این فرصت خوبی برای تیم ملی بود. باید تلاش کنیم که عدم حضور او ضرری به تیم ملی نزند و نفرات دیگری را جایگزین او کنیم تا نتیجه برای ما حفظ شود.

وی در مورد حضور جوانان در تیم ملی بیان کرد: به طور حتم نیاز داریم تا از رده جوانان در کنار تیم ملی در اردوها استفاده کنیم تا در آینده با مشکل پشتوانه سازی مواجه نشویم و در مسابقات آینده ورزشکاران بیشتری داشته باشیم.

رواسی عنوان کرد: در این روزها که شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی اردوها و مسابقات شده است شرایط برای تمام ورزشکاران دنیا یکسان است اما با توجه به اینکه ما در انجمن و کادر فنی تیم ملی تغییراتی داشتیم این تاخیر کمک خوبی برای افزایش آمادگی ملی پوشان ما می شود.

سرمربی تیم ملی در پایان درباره انتخاب نفرات کادر فنی تیم ملی گفت: از سال ۱۳۷۳ با تیم ملی پارا وزنه برداری همکاری داشته ام و در تمام این زمان ها از حضور مربیان شهرهای مختلف کشور استفاده کردم تا هم انگیزه ای برای مربیان باشد و هم از تجربیان آنها برای پیشرفت تیم استفاده نماییم و به طور حتم این روند ادامه خواهد داشت.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu