1403/5/22

کد خبر: 25311

1400-10-11 13:25:24

روزی که مایکل جردن در رقابت بسکتبال با ویلچر شکست خورد

عکس های رقابت بازیکن نوجوان ۱۶ ساله دارای معلولیت با اسطوره بسکتبال جهان به تازگی منتشر شده است.

به گزارش وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اریک باربر بازیکن آمریکایی بسکتبال با ویلچر با یک اختلال نخاعی مادرزادی متولد شد و از ۳ سالگی به بعد نتوانست از پاهای خود استفاده کند. او در شیکاگو بزرگ شد و بسکتبال با ویلچر را از ۱۳ سالگی در یک مرکز توانبخشی آغاز کرد.

او سه سال پس از آن در تابستان ۱۹۸۷ به یک برنامه تلویزیونی که آرزوی افراد را به واقعیت تبدیل می کرد نامه نوشت و در آن نامه از آرزوی خود، رقابت برابر مایکل جردن ستاره بسکتبال جهان، گفت.

باربر در آن زمان نوجوان ۱۶ ساله ای بود و هیچ گاه فکر نمی کرد روزی آرزویش به واقعیت تبدیل شود اما این اتفاق رقم خورد و از تمام لحظات آن دیدار تصویربرداری شد و ۳۳ سال بعد این تصاویر منتشر گردید. در آن رقابت رویایی، مایکل جردن روی ویلچر با نتیجه ۲۰ بر ۱۴ نتیجه را به باربر واگذار کرد.

باربر در این باره می گوید:" من بازی را بردم چون جردن پیش از آن هرگز تجربه نشستن روی ویلچر را نداشت. اگر چند روز قبل از بازی به او یک ویلچر داده می شد و فرصت تمرین با صندلی چرخدار را داشت به طور حتم در آن رقابت بهتر بازی می کرد. او مایکل جردن بود و من این فرصت را پیدا کردم که در کنارش باشم. این رقابت انگیزه خاصی به من برای ادامه حضورم در بسکتبال با ویلچر داد."

گفتنی است باربر اکنون ۴۰ ساله است و در زمان دوران ورزشی خود در پارالمپیک های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ حضور داشته، که ثمره آن دو مدال برنز پارالمپیک در کارنامه ورزشی او است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu