1403/5/22

کد خبر: 25366

1400-10-11 13:25:24

مدال نعمتی اولین طلای تاریخ ورزش بانوان ایران را به نام تیر و کمان ثبت کرد/ عملکرد درخشان پاراکمانداران در ریو

تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولین کشورمان برای پنجمین بار راهی بازی‌های پارالمپیک می‌شود.

به گزارش وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ فعالیت پارا تیروکمان در سال ۱۹۴۸ میلادی تحت نظارت فدراسیون جهانی این رشته (FITA)  آغاز و از بازی های پارالمپیک۱۹۶۰ رم به طور رسمی به فهرست مسابقات پارالمپیک اضافه شد.

فعالیت پاراتیروکمان از سال ۱۳۷۳ در ایران آغاز شد و اولین اعزام برون‌مرزی آن سال ۱۳۷۴ به مسابقات جهانی انگلستان، پس از برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور صورت گرفت.

تیم ملی پارا تیروکمان کشورمان با سه ورزشکار برای نخستین بار در سال ۲۰۰۰ راهی پارالمپیک سیدنی شد که این بازی ها برای تیم ملی دستاوردی نداشت.

چهارسال بعد در بازی های ۲۰۰۴ آتن، تیم ملی ایران باز هم مانند رقابت های سیدنی با سه کماندار حضور یافت که این دوره از بازی های پاراالمپیک برای ملی پوشان پارا تیروکمان مدالی به همراه نداشت.

تیم ملی ایران پس از یک دوره غیبت با شش ورزشکار خانم و آقا در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن حاضر شد و توانست اولین مدال های خود را در این پارالمپیک بدست آورد. در این بازی ها زهرا نعمتی موفق به کسب مدال طلا انفرادی شد و همچنین یک برنز تیمی برای ایران بدست آمد. او با کسب مدال طلای بازی‌های پارالمپیک تابستانی لندن در ریکرو انفرادی نام خود را به عنوان نخستین و تنها زن در تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب مدال طلا در سطح المپیک و پارالمپیک شد، جاودانه کرد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تیم ملی ایران با هفت ملی پوش خانم و آقا راهی بازی ها شد و در این دوره با کسب ۴ مدال شامل ۲ طلا، یک نقره و یک برنز عملکرد درخشانی نسبت به دوره های قبلی داشت. زهرا نعمتی و غلامرضا رحیمی در ماده ریکرو انفرادی موفق به کسب مدال طلا شدند و ابراهیم رنجبر نیز در همین ماده به نشان برنز دست یافت. تیم ملی کشورمان متشکل از نعمتی و رنجبر در ماده میکس ریکرو تیمی به مدال نقره رسید.

ملی پوشان کشورمان در رقابت های جهانی هلند ۲۰۱۹ توانستند ۸ سهمیه بازی های پارالمپیک را بدست آورند و توکیو اکنون پنجمین مقصد تیم ملی پاراتیروکمان ایران است.

گفتنی است رشته تیروکمان جانبازان و معلولین کشورمان از آغاز سال ۱۳۹۸ تحت نظارت فدراسیون تیروکمان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu