1403/5/22

کد خبر: 25395

1400-10-11 13:25:24

مرادی: هدفم تکرار مدال طلای لندن در پارالمپیک توکیو است/ با ورزش از گوشه نشینی رها می شویم

ملی پوش پارا وزنه برداری گفت: می خواهم مدال طلای پارالمپیک لندن را در بازی های توکیو تکرار کنم.

نادر مرادی متولد شهریورماه سال ۱۳۶۱ در تهران است که ورزش پارا وزنه برداری را از سال ۱۳۷۹ پس از آشنایی با علی صادق زاده ملی پوش سابق این رشته آغاز کرد. او در همین سال توانست اولین مدال طلا خود را در مسابقات استانی بدست آورد و از ۱۰ سال پیش به عضویت تیم ملی درآمد و در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن مدال طلا را از آن خود کرد.

مرادی اکنون در دسته ۷۲ کیلوگرم برای بازی های پارالمپیک توکیو آماده می شود.

ملی پوش پارا وزنه برداری در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: در این مدت که شیوع بیماری کرونا باعث لغو اردوها و تعطیلی باشگاه ها شده است، تمرینات بدنسازی و کار با وزنه را در منزل پیگیری کردم تا زمان بازگشایی اردوها، با مشکل افت آمادگی جسمانی مواجه نشوم و روند گذشته را ادامه دهم.

وی ادامه داد: از زمانی که ورزش را آغاز کردم ابتدا خانواده و سپس همسرم مشوق و حامی اصلی من بودند و امیدوارم بتوانم با تکرار مدال طلای لندن در پارالمپیک توکیو حمایت و زحمات آنها و کادر فنی تیم ملی را جبران کنم.

مرادی افزود: ابتدا در دسته وزنی ۵۶ کیلوگرم وزنه می زدم اما در حال حاضر در دسته ۷۲ فعالیت دارم و در مدت زمانی که در تیم ملی حضور داشتم توانستم علاوه بر طلای پارالمپیک لندن، مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان مکزیک، مدال نقره قهرمانی جهان قزاقستان و عنوان نایب قهرمانی بازی های پاراآسیایی جاکارتا را بدست آورم.

ملی پوش پارا وزنه برداری گفت: به تمام افراد دارای معلولیت پیشنهاد می کنم براساس علاقه و کلاسبندی پزشکی خود وارد یکی از رشته های ورزشی جانبازان و معلولین شوند چرا که ورزش، باعث می شود از گوشه نشینی و انزوا رهایی پیدا کنند و با ورود به جامعه حس افتخار آفرینی و ایستادن روی سکوی قهرمانی را تجربه کنند.

در پایان نظر ملی پوش پارا وزنه برداری کشورمان را درباره این واژه‌ها جویا شدیم:

پارا وزنه برداری: عاشق این رشته ورزشی هستم ورزش: امر لازم در زندگی پارالمپیک: قله افتخار در ورزش معلولین است مدال طلا: آرزوی هر ورزشکار  

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu