1403/5/22

کد خبر: 25646

1400-10-11 13:25:24

رییس فدراسیون: کمک مدیرکل استان در زمینه اعتبارات به هیئت قابل توجه بوده است / مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصتی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین  

مجمع عمومی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان آذربایجان شرقی به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان برگزار شد.

به گزارش وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مجمع عمومی سالیانه هیئت استان آذربایجان شرقی با حضور اسبقیان رئیس فدراسیون، بهتاج مدیرکل اداره ورزش و نایب رئیس مجمع، کشاورز نوری معاون امور استان های فدراسیون،  کشفیا رئیس هیئت، روسای هیئت های شهرستانی، نماینده آموزش و پرورش، ورزشکاران، مربیان، داوران و نمایندگان باشگاه های ماشین سازی تبریز و شهرداری تبریز، امروز چهارشنبه چهارم تیر ماه در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این نشست، علی کشفیا رئیس هیئت، از عملکرد و فعالیت های ورزشی در حوزه قهرمانی آقایان و بانوان، مسابقات استانی، میزبانی ها، اردوهای آمادگی، فعالیت هفته پارالمپیک، ورزش همگانی، آموزش، فرهنگی، روابط عمومی و تقویم ورزشی بر اساس اعتبارات سال ۹۹ و همچنین ظرفیت های استان گزارش کاملی به مجمع ارائه داد که مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

 

دکتر اسبقیان در این مجمع بیان کرد: از اینکه در بدو ورودم به استان شهید پرور آذربایجان شرقی، بنده را مورد محبت قرار دادید، بسیار سپاسگزار هستم و از اینکه توانستیم در گلزار شهدا حاضر شویم و به مقام شامخ آنها و نیز پیشکسوتان ورزش که نقش بسزایی در توسعه ورزش کشور ایفا کردند ادای احترام کنیم، بسیار خشنود هستم.

وی ادامه داد: میلاد با سعادت حضرت معصومه (ع) و دهه کرامت که یادآور لطیف ترین علایق خواهر نسبت به مقام شامخ برادر است، را خدمت تمام خواهران و برادران تبریک عرض می کنم.

رئیس فدراسیون افزود: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی در ورزش کشور وزنه سنگینی هستند و ورزشکاران ارزشمندی از این خطه قهرمان پرور برای ورزش کشور افتخار آفرینی کردند و اکنون در مجمع نیز شاهد حضور برخی از این قهرمانان هستیم.

وی تصریح کرد: وجود قهرمانان نشان از ظرفیت های بالای استان آذربایجان شرقی در پیشبرد اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه ورزش جانبازان و معلولین دارد.

اسبقیان در ادامه اظهار داشت: این مجمع به همت اداره کل ورزش و جوانان و پیگیری رئیس هیئت استان با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شده است که از این جهت جای تشکر و قدردانی دارد.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به امضای رئیس محترم جمهور رسیده است که این به معنای قانون و ابلاغ برای تمام وزارتخانه ها است. این مصوبه اهدافی مانند افتخار آفرینی جانبازان و معلولین در عرصه رقابت‌های بین المللی و حفظ و ارتقای سلامت آنها را در بر می گیرد و فدراسیون‌های ورزشی، جانبازان و معلولین، ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، نابینایان و کم بینایان جامعه هدف این مصوبه محسوب می‌شوند.

اسبقیان تصریح کرد: با توجه به صدور دستورالعملی از سوی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و بر اساس مصوبه ابلاغ شده، ستاد پیگیری ابلاغیه رئیس محترم جمهور برای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین با ریاست وزیر ورزش و جوانان به منظور پیگیری مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که در توسعه ورزش جانبازان و معلولین نقش بسزایی دارد.

وی اظهار داشت: این مصوبه برای ۱۶ دستگاه در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین وظایفی مشخص کرده است. در استان‌ها نیز این ستاد با ریاست مدیر اداره کل ورزش و جوانان باید فعالیت کند تا نمایندگان استان‌ها فضایی برای پیگیری مصوبه داشته باشند چرا که این ابلاغیه می تواند راهی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین باشد. از مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان می خواهم پیگیر تشکیل ستاد باشند تا این مصوبه عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در هفته‌های آتی، به طور حتم با معرفی نمایندگان دستگاه ها، اولین جلسه این ستاد ملی را در تهران تشکیل می دهیم و این قانون را در آن جلسه مطرح خواهم کرد.

وی اظهار کرد: بهتاج، مدیرکل استان در عرصه ورزش فعالیت‌های مختلفی داشته است و پیشگام کمک به ورزش و ورزشکاران می‌باشد و اعتبارات قابل توجهی را در اختیار هیئت جانبازان و معلولین قرار داده است. البته شیوع ویروس کرونا تاثیر نامطلوبی روی درآمدها داشته است و امیدوارم که به یاری خداوند این ویروس منحوس هر چه زودتر از کشور تمام شود و فعالیت‌های ورزشی مانند سابق ادامه پیدا کند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: حضور افراد ارزشمندی مانند بهتاج، کشفیا، رضایی و دلجوان و... در ورزش جانبازان و معلولین استان باعث توسعه ورزش افراد دارای معلولیت در آذربایجان شرقی شده است. کشفیا عضو هیئت اجرایی کمیته ملی پارالمپیک است و این موضوع می تواند فرصتی برای پیشرفت ورزش جانبازان و معلولین استان باشد. همچنین پیش از این، صحبت‌هایی با بهمن رضایی پیشکسوت و رئیس انجمن پارا دوومیدانی داشتیم که ما را به تداوم موفقیت‌های انجمن امیدوار کرده است.  از دلجوان برای زحماتی که برای تیم ملی پارا وزنه‌برداری کشید تشکر می‌کنم. من به انجمن تاکید کرده‌ام که از تجربیات وی غافل نشوند و از حضور دلجوان استفاده نمایند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu