1403/5/22

کد خبر: 25811

1400-10-11 13:25:24

علیپوریان: آرزوی من تداوم قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در میادین جهانی است 

بازیکن تیم ملی کشورمان گفت: علاقه‌ی خاصی به والیبال نشسته دارم و ادامه موفقیت‌های تیم ایران در جهان، تنها آرزوی ورزشی‌ام است.

داوود علیپوریان، متولد سال ۱۳۶۴ است. او سال۷۸  از طریق هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین تهران با والیبال نشسته آشنا شد، از سال ۸۲ به عضویت تیم ملی درآمد و در این مدت همراه تیم مدال های زرینی را در رقابت‌های پاراآسیایی، جهانی و پارالمپیک کسب کرد.

بازیکن والیبال نشسته کشورمان، این روزها مانند دیگر هم تیمی های خود، تمریناتش را در منزل و زیر نظر مربیان پیگیری می کند.

*توجه به سلامتی برای یک ورزشکار اولویت اول است*

علیپوریان در گفتگو با وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: سال  ۱۳۸۲ زمانی که برای جراحی و روند درمانی به بیمارستان رفته بود، با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا شدم.

وی ادامه داد: پس از آن با حضور در هیئت استان تهران و صحبت با طباطبائیان، تمریناتم را زیر نظر او در والیبال نشسته آغاز کردم. در طول این سال‌ها رفته رفته به والیبال نشسته علاقمند شدم و توانستم پارالمپیک و رویدادهای جهانی و آسیایی را با کسب مدال طلا و سکوی قهرمانی تجربه کنم.

ملی پوش والیبال نشسته تصریح کرد: امروز تنها آرزوی ورزشی ام تداوم موفقیت‌ها و قهرمانی تیم ملی ایران در میادین جهانی و بین المللی است و امیدوارم با شناسایی استعدادهای کشور، پشتوانه خوبی برای تیم ایجاد شود.

علیپوریان عنوان کرد: با شیوع کرونا، اردوها لغو و باشگاه‌ها تعطیل شد. من نیز مانند سایر ورزشکاران، برای حفظ آمادگی جسمانی‌، تمریناتم را زیر نظر مربیان در منزل ادامه دادم و یقین دارم توجه به سلامتی برای یک ورزشکار اولویت اول است.

*تاخیر در برگزاری پارالمپیک فرصت خوبی برای رسیدن به اوج آمادگی*

وی تاکید کرد: تاخیر در زمان برگزاری پارالمپیک فرصت خوبی شد تا نگرانی برای تمرینات فنی نداشته باشیم و هر زمان که اردوها آغاز شد باز به اوج آمادگی خود برگردیم.

علیپوریان اظهار داشت: بازیکنان قدیمی والیبال نشسته کشورمان الگوی ورزشی‌ام بودند و سعی کردم از آنها رفتار و نکات فنی را یاد بگیرم. امروز تمام آن مطالب را در اختیار بازیکنان جوان تیم قرار دهم تا آنها نیز الگو برداری کنند.

ملی پوش کشورمان همسرش را حامی اصلی برای حضور در دنیای ورزش حرفه‌ای معرفی کرد و گفت: حدود ۱۶ سال است که ازدواج کردم و در تمام این مدت همسرم با حمایت‌هایش کمکم کرد تا در این مسیر به حرکت خود ادامه دهم و برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

*بعد از خداحافظی با ورزش حرفه ای دوست دارم در موفقیت های تیم ملی تاثیرگذار باشم*

علیپوریان در ادامه عنوان کرد: دوست دارم هر زمان که از دنیای حرفه‌ای ورزش خداحافظی کنم، به عنوان مربی یا داور فعالیتم را ادامه دهم و در موفقیت‌های تیم ملی موثر باشم.

ملی پوش والیبال نشسته در پایان گفت: معلولیت مسئله ای نیست که مانع تلاش و حضور افراد در جامعه شود. پیشنهاد می کنم که افراد دارای معلولیت با ورود به دنیای حرفه‌ای ورزش، حس شیرین مدال آوری را تجربه کنند و زندگی تازه ای برای خود رقم بزنند.

 

در انتها نظر بازیکن والیبال نشسته کشورمان را درباره این کلمات جویا شدیم:

پارالمپیک: آرزوی هر ورزشکار مدال طلا: تغییری تازه در زندگی والیبال نشسته: ورزشی که علاقه خاصی به آن دارم

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu