1403/5/22

کد خبر: 25968

1400-10-11 13:25:24

مرادی: نسبت به سال ۹۷ یک پله صعود کردیم/توجه ویژه‌ای به ورزش همگانی داریم

با پایان ارزیابی عملکرد استان‌ها، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین زنجان با ۶۹۲ امتیاز در مکان نخست گروه «ب» قرار گرفت، به این بهانه گفتگویی با رئیس هیئت استان انجام دادیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

مهدی مرادی، رئیس هیئت زنجان در گفتگو با وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: در سال ۹۷ در گروه (ب) رتبه دوم را کسب کردیم و خوشبختانه توانستیم در سال گذشته با وجود جمعیت کمتری که نسبت به دیگر استان‌ها داشتیم، به جایگاه نخست گروه صعود کنیم و در نظر داریم با برنامه‌ریزی مناسب از جایگاه‌مان در سال جدید دفاع کنیم.

وی ادامه داد: در این استان بیش از ۵۰۰ ورزشکار سازمان یافته داریم که در طول سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور، لیگ و رقابت‌های برون مرزی برخی از آنها به عنوان نماینده زنجان حضور داشتند.

مرادی افزود: همیشه در تلاش بودیم تا با حمایت از ورزشکاران استان، بیشترین نماینده را در تیم‌های ملی و کاروان ایران داشته باشیم و حتی از حمایت رشته‌ی بوچیا که بالاترین درصد معلولیت را دارد، غافل نشدیم.

رئیس هیئت اظهار داشت: علاوه بر بعد قهرمانی، توانستیم با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، شهرداری، مدارس استثنایی استان برنامه های مختلفی را برای توسعه ورزش همگانی برگزار کنیم و از اولین استان‌هایی باشیم که رشته ورزش‌های الکترونیک را فعال کرده است. همچنین در سال ۹۸، به دلیل اهمیت این بعد از ورزش، همزمان با مناسبت های مختلف، رقابت‌های ورزشی را در بین گروه‌های مردان و بانوان برگزار کردیم.

مرادی عنوان کرد: در زمینه استعدادیابی، با مشارکت مدارس استثنایی و سازمان بهزیستی استان، افراد جدیدی را در سطح استان و شهرستان ها شناسایی کردیم. همچنین دفتر هیئت همیشه پذیرای افراد دارای معلولیت استان است تا متناسب با شرایط‌شان، آنها را با رشته‌های ورزشی آشنا کند تا جامعه پویایی را برای جانبازان و معلولین استان ایجاد نماییم.

وی درباره فعالیت هیئت‌های شهرستانی استان گفت: هیئت هایی مانند خدابنده، قیدار و ابهر در ورزش جانبازان و معلولین فعال هستند و سال قبل در مسابقات وزنه برداری، والیبال نشسته، دوومیدانی ورزشکارانی از این هیئت ها حضور داشتند.

مرادی بیان کرد: هیئت زنجان در بازی‌های پارالمپیک و پاراآسیایی در کاروان ایران از استان‌هایی بوده که بیشترین ورزشکار را داشته است. سال گذشته نیز در رقابت های مختلف و اردوهای تیم ملی نمایندگانی داشتیم.

وی تاکید کرد: در سال جدید نیز به دنبال آماده‌سازی وررزشکاران استان برای مسابقات و رویدادهای برون مرزی هستیم تا در تیم ملی کشورمان همچون گذشته نمایندگانی داشته باشیم. همچنین روی جوانان استان سرمایه گذاری کردیم تا درصورتی که رقابت های جهانی ۲۰۲۱ این رده برگزار شد، بیشترین نماینده را داشته باشیم.

مرادی درباره نحوه تمرینات ورزشکاران در دوران بیماری کرونا اظهار داشت: در این زمینه با ستاد پیشگیری ویروس کرونا، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون همراه هستیم و ورزشکاران ما از طریق فضای مجازی تمرینات خود را زیر نظر مربیان پیگیری می‌کنند. در این مدت، در مسابقات مجازی بوچیا که توسط فدراسیون برگزار شد، نمایندگانی داشتیم و سعی کردیم ضمن حفظ سلامتی ورزشکاران، آنها را در فضای تمرین و آمادگی جسمانی نگه داریم.

وی درباره بخش آموزش اظهار داشت: در سال گذشته دوره‌های داوری، مربیگری و نیز کلاس‌های دانش افزایی را در برخی رشته‌ها برگزار کردیم. امسال نیز اگر شرایط مناسب باشد، همگام با دستورات ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹، باز هم دوره‌های مختلفی برگزار خواهیم کرد.

رئیس هیئت استان زنجان در پایان گفت: از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون قدردانی می کنم که همواره در کنار هیئت حضور داشتند و ما را حمایت کردند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا در کنار هم از بحران ویروس کرونا عبور کنیم.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu