1403/5/23

کد خبر: 26042

1400-10-11 13:25:24

فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف

مقام معظم رهبری می‌فرماید: امروز شما زنان، سنگربان ارزش‌های اسلامی در مقابل وضع جاهلی دنیای غرب هستید.

سخن از حجاب و عفاف برای ما، یادآور زنان ارزشمند و پیشتاز سرزمین‌مان است. سرزمینی که همچون سایر مناطق دنیا، نیمی از جمعیتش را بانوان شکل داده اند ولی با نقشی پر رنگ که اوج جلوه آن در جریان هشت سال دفاع مقدس به نمایش در آمد.

همه می‌دانیم که موضوع حجاب از احکام ضروری اسلام است و عموم مسلمانان در رعایت آن اتفاق نظر دارند. کتاب، سنت، فقه و سیره‌‌ی اسلامی بر آن صراحت دارد. اسلام در بدو پیدایش، زنان را از اسارت فرهنگ جاهلی نجات داد و قدر و منزلت و شخصیت انسانی از دست رفته آنان را بازگرداند.

از نظر اسلام، حجاب وسیله ای برای صیانت از زن و ارتقای شأن و شخصیت او به‌شمار می‌آید. در فرهنگ اسلامی فلسفه‌ حجاب و دلایل آن تبیین شده، و تبعات بدحجابی بیان شده است.

همان‌گونه که در آیه‌های ۳۰ و ۳۱ از سوره نور تصریح شده، قرآن کریم نگاه مرد و زن را محدود کرده و آن را رمز پاکی و طهارت روح آنان دانسته است.

ما معتقدیم لباس مقدس، نعمت و کرامت است. خداوند به حیوان لباس نداده بلکه این انسان است که از این نعمت بهره‌مند است.

حجاب حفاظت از گوهره‌ی وجودی زن است است. شما کفش هم که می‌پوشی بالاخره پایت گیر می‌کند. آدم پابرهنه برود راحت‌تر است. بله! اما تیغ در پا می‌رود. کفش یک بار است اما این بار را باید کشید. چون حفاظت می‌کند. لباس بار است اما کرامت را در پی دارد. شما جنس مرغوب را در کادو می پیچید، روی تلویزیون پارچه می‌اندازید، کتاب قیمتی را جلد می‌کنید، طلا و جواهرات را در دسترس قرار نمی‌دهید. بنابراین جلد و حجاب را باید نشانه ارزش دانست، نه ابزاری اضافی و غیر قابل تحمل.

خاقانی در بیتی از اشعارش سروده:

*چندان که مجاور حجابی      داری صفت نهان کعبه

البته که همه ادیان در اعصار مختلف به نوعی حجاب و پوشش داشته‌اند، زیرا با پوشیدگی یک امر فطری است. دنیای غرب نیز پس از انقلاب صنعتی، موضوع حجاب و برهنگی زنان را دستمایه برنامه‌های شوم خود کرد و زن را در قالب یک ابزار به جامعه عرضه کرد، به طوری‌که اکنون تبعات فراوان آن دامن‌گیرشان گشته و به عنوان نمونه بسیاری از کارشناسان معتقدند که تا ۳۰ سال آینده با فرانسه مسلمان مواجه خواهیم بود.

امام علی علیه‌السلام در نامه‌ای که به عثمان ابن حُنَیف، والی بصره نوشتند از ما خواسته‌اند که وی را در چهار چیز یاری کنیم؛«أََعِینُونِی بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّهٍ وَ سَدَادٍ».

یک. تقوا و ورع، دوم. تلاش سوم. عفت و چهارم. سداد و محکم بودن.

«أَعِینُونِی» من علی را یاری کنید؛ با چی یاری کنیم آقاجان؟ یعنی به فرموده امیرِ کلام؛ عفَّت زن و مرد، گره بسته کلاف زندگی های این عصر پرشتاب و اغواگر را باز خواهد کرد.

بی‌شک انقلاب اسلامی ما موجب رجعت بشر به معنویت و اصالت‌های فرهنگ انسانی شد که یکی از مصادیق آن حجاب است. دشمنان ما بیش از آنکه به دنبال بی‌حجاب سازی ملت ما باشند نگران پیشرفت حجاب به عنوان یک فرهنگ انسانی در جهان هستند. می‌خواهند سرچشمۀ حجاب را بخشکانند تا بتوانند سلطۀ خود را حفظ کنند. اگر هر مفهوم و یا لذتی بتواند موجب قدرت جامعه بشود شدیدا تمسخر می‌کنند تا افراد ضعیف هرگز جرأت نکنند به سمت آن بروند.

هرزگی در هر جامعه‌ای موجب کاهش مقاومت می‌شود. همان کسانی که از تروریست‌های جنایتکار حمایت می‌کنند از رواج بی‌حجابی هم حمایت می‌کنند تا مقاومت را در هم بشکنند ولی ما در این مسیر هم پیمان و هم عهد با سرور زنان عالم؛ حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها هستیم و هرگز ناله آن روز یگانه دختر نبی اکرم در ورای در و دیوار را فراموش نخواهیم کرد:

ای زن به تو از فاطمه این‌گونه خطاب است

ارزنده‌ترین زینت زن، حفظ حجاب است

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu