1403/5/23

کد خبر: 26183

1400-10-11 13:25:24

نشست هماهنگی آیین‌نامه توسعه ورزش جانبازان و معلولین استان

نشست هماهنگی آیین‌نامه توسعه ورزش جانبازان و معلولین با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و مسوولین هیئت استان یزد برگزار شد.

به گزارش فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، در این نشست، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از تشکیل و برگزاری ستاد استانی حمایت و ارائه خدمات به ورزشکاران جانباز و معلول استان یزد خبرداد.

شریعتی در نشست هماهنگی آیین‌نامه ترویج ورزش جانبازان و معلولین که با حضور معاونین و مسئولین ستادی این اداره کل و دبیر هیات جانبازان و معلولین استان یزد برگزار شد، گفت: این آیین‌نامه با هدف حمایت و مشارکت ملی در موضوع ورزش جانبازان و معلولان به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور رسیده و در آن برای همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت در امر ورزش استفاده می‌کنند وظایفی عنوان شده که با اجرایی شدن آن شاهد تحول اساسی در ورزش جانبازان و معلولین در بخش قهرمانی و همگانی و نیز توسعه زیرساخت ها خواهیم بود.

 وی افزود: باید جانبازان و معلولان را که به رغم مشکلات جسمی و حرکتی بسیار توانمند نیز هستند از کنج خانه ها بیرون کشید و جذب ورزش کرد و بخشی از حل مشکلات این ورزشکاران به عهده ما است و در حد توانایی ما است که حل شده و برخی دیگر نیز در حال انجام هستند . دستگاههای دیگر هم در قبال این عزیزان وظیفه دارند و برای حل مشکلات آنها باید نهایت تلاش خود را کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ادامه داد: اعضاء این نشست هماهنگی های لازم را جهت ابلاغ وظایف دستگاه های اجرایی استان از سوی استاندار یزد انجام دهند و با بهتر شدن شرایط شیوع ویروس کرونا ستاد استانی ورزش جانبازان و معلولین نیز برگزار می شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: کم توجهی به فعالیت اکثر دستگاه ها‌ در این حوزه، عدم وجود و سهولت در دسترسی به امکانات ورزشی، دشواری در حمل و نقل جانبازان و معلولان، کمبود شدید اماکن و تجهیزات ورزشی اختصاصی،  بالا بودن هزینه ورزش جانبازان و معلولان و ضعف در فرهنگ‌سازی جامعه و خانواده‌ها از موانع اساسی در توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. باید تلاش شود تا در این زمینه نگرش جامعه به معلولان و نگرش معلولان نسبت به خود تغییر پیدا کند.

وی اضافه کرد: این قشر از جامعه، بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی و حرکتی قرار دارند و هرچند این اداره کل در عرصه ورزش در حد وسع و توان از آنان حمایت می کند اما کافی نیست و نیازمند یاری هرچه بیشتر سازمان های حمایتی هستند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu