1403/5/23

کد خبر: 26189

1400-10-11 13:25:24

احمدی: اتفاقی وارد دنیای پارا دوومیدانی شدم/ مدال قهرمانی کشور انگیزه ادامه ورزش را به من داد

ملی پوش پارادوومیدانی گفت: موفقیت در رقابت های قهرمانی کشور انگیزه ای شد تا فعالیتم را ادامه دهم.

محمدرضا احمدی متولد سال ۱۳۶۹ در بندر گناوه استان بوشهر است که همراه تحصیل در مقطع کارشناسی عمران، از سه سال قبل فعالیت خود را در ماده پرتاب وزنه در رشته پارا دوومیدانی آغاز کرد و توانست در بازی های پارا آسیایی جاکارتا، با کسب مدال طلا در همین ماده، رکورد قاره کهن را به نام خود ثبت کند.

او توانست با ایستادن روی سکوی سوم مسابقات جهانی ۲۰۱۹ امارات سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو را بدست آورد.

آشنایی اتفاقی، آغاز مسیر در پارا دوومیدانی

ملی پوش پارا دوومیدانی کشورمان در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: به ورزش علاقه ی زیادی داشتم اما هدفمند تمرین نمی کردم به طور اتفاقی و زمانی که به دنبال مجوز پاراتیراندازی برای شهرمان بودم با پارا دوومیدانی آشنا شدم و بعد از کلاسبندی فعالیتم را به طور جدی در این رشته آغاز کردم.

مدال قهرمانی کشور انگیزه ادامه ورزش را به من داد

وی ادامه داد: پس از مدت کوتاهی که از تمریناتم گذشت، در رقابت های قهرمانی کشور که سال ۹۶ زیر نظر IPC برگزار شد توانستم با کسب مدال برنز عملکرد موفقی داشته باشم و این اتفاق انگیزه ای شد تا مسیرم را با اشتیاق بیشتری ادامه دهم تا جایی که در بازی های ۲۰۱۸ جاکارتا با ثبت رکورد آسیا، به یکی از اهدافم دست پیدا کردم.

احمدی افزود: اگر پارالمپیک توکیو برگزار نشود، ناامید نمی شوم و باز هم مسیرم را ادامه می دهم و سعی می کنم مانند گذشته ورزش از اولویت های زندگی ام باشد تا بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

دارنده مدال طلا بازی های پاراآسیایی عنوان کرد: اگر ورزشکار نمی شدم مسیر زندگی ام را در تحصیل و راه سازی ادامه می دادم چرا که به ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی علاقه زیادی دارم. البته ورزش مانع رسیدن به این علاقه نبود و فقط به دلیل اینکه می خواستم تمام دنیا من را بشناسند ورزش را انتخاب کردم.

به دنبال ثبت رکورد هستم

وی تصریح کرد: رسیدن به مدال طلای پارالمپیک و مسابقات جهانی آرزوی هر ورزشکاری است اما من در کنار این هدف، به دنبال رکوردزنی در رویدادهای بین المللی هستم و خوشبختانه در جاکارتا یکبار به این مهم دست یافتم.

اگر فرصت دوباره داشتم ...

احمدی بیان کرد: با توجه به تجربیاتی که کسب کردم، اگر به گذشته برگردم رنگ مدال تمام مسابقاتی که در آن حاضر شدم را به طلا تغییر می دهم چرا که اکنون به نقاط ضعف و اشتباهاتم واقف هستم و می دانم که باید به چه صورت کار کنم تا از حریفانم عبور کنم.

ملی پوش پارا دوومیدانی در پایان گفت: با رسیدن به مدال و سکوی مسابقات جهانی سعی کردم در درجه اول به خودم توانایی هایم را ثابت کنم و بعد الگویی برای دیگر افراد جامعه باشم. در این مسیر خانواده ام از من حمایت کردند و امیدوارم که بتوانم با مدال طلای پاراالمپیک زحمات آنها و مربیانم را جبران کنم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu