1403/5/23

کد خبر: 26210

1400-10-11 13:25:24

الیاسی: سال گذشته ۱۰۰ ورزشکار را کلاسبندی کردیم/ به دنبال برگزاری مسابقات مجازی هستیم

در پایان ارزیابی عملکرد استان‌ها، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین لرستان با ۶۷۰ امتیاز، مکان دوم از گروه «ب» را به خود اختصاص داد و به این بهانه، گفتگویی با رئیس هیئت انجام دادیم که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید.

سیدحمید الیاسی، رئیس هیئت لرستان در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: این استان ۴۵۰ ورزشکار سازمان یافته در ۱۲ رشته ورزشی مردان و ۶ رشته ورزشی بانوان و در ۹ شهرستان دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تیم های مختلف استان، در رشته های پارا دوومیدانی، پارا وزنه برداری، پاراشنا در مسابقات قهرمانی کشور، جام حذفی و  باشگاهی حاضر شدند که خوشبختانه عملکرد خوبی هم به ثبت رساندند. همچنین ورزشکاران استان در اردو‌های تیم ملی رشته های فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و پارا دوومیدانی نیز حضور داشتند.

الیاسی افزود: در مسابقات جهانی پارا دوومیدانی امارات، حامد امیری و سجاد محمدیان با کسب مدال های طلا و برنز موفق به دریافت سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو شدند همچنین در مسابقات بسکتبال با ویلچر تایلند و ژاپن نمایندگانی داشتیم که عملکرد خوبی را ثبت کردند.

رئیس هیئت عنوان کرد: علاوه بر بعد قهرمانی، با مشارکت آموزش و پرورش استثنائی، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی را برای توسعه ورزش همگانی در طول سال به ویژه در هفته پارالمپیک در مدارس، مراکز توانبخشی بهزیستی و مراکز روستایی برگزار کردیم.

الیاسی اظهار داشت: در بحث استعدادیابی، با توجه به اهمیت جذب رده سنی جوانان و نوجوانان به ورزش افراد دارای معلولیت، سعی کردیم با برگزاری مسابقات استانی افراد مستعد را شناسایی کنیم تا پشتوانه ای برای آینده تیم های ملی باشند. همچنین ۱۰۰ نفر از ورزشکاران استان را با همکاری پزشکان کلاسبند فدراسیون کلاسبندی کردیم تا نمایندگان بیشتری در رشته های مختلف ورزشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته به تامین تجهیزات ورزشی تیم‌های مختلف استان پرداختیم و با حمایت مالی از هیئت های ورزشی شهرستان ها به تداوم فعالیت آنها کمک کردیم.

رئیس هیئت بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، مسابقات روخوانی قرآن یادواره شهدای ۱۵ خرداد و رقابت‌های دارت بانوان را به صورت مجازی برگزار کردیم و در نظر داریم در صورت تداوم حضور این بیماری در کشور، مسابقات را همچنان به صورت مجازی برگزار نماییم تا ورزشکاران از فضای رقابت دور نمانند.

وی عنوان کرد: در سال جاری، هیئت نیز بر اساس تصمیمات ستاد مبارزه با شیوع کرونا و همچنین همگام با اهداف، سیاست ها و برنامه های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک حرکت خواهد کرد. امیدواریم با ریشه کن شدن این بیماری شاهد شروع مجدد تمرینات گروهی ورزشکاران و آغاز مسابقات قهرمانی کشور و باشگاهی باشیم.

رئیس هیئت در پایان گفت: تلاش می کنیم تا با کسب سهمیه پارالمپیک و مسابقات پاراآسیایی دوومیدانی جوانان، در تیم ملی نمایندگانی برای حضور در این رویدادها داشته باشیم. همچنین از رئیس و دیگر مسئولان فدراسیون برای حمایت هایی که از هیئت و ورزش جانبازان و معلولین داشتند تشکر و قدردانی می کنم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu