1403/5/25

کد خبر: 29971

1400-10-11 13:25:24

سردار پورجمشیدیان: شهید حاج قاسم سلیمانی عصاره قدرت مردم ایران بود

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عصاره قدرت مردم ایران بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: هشت سال تمام دنیا جمع شدند تا یک وجب از این خاک مقدس را به دست بیاورند. هم اکنون هم مدافعان حرم و رزمندگان ایثارگر حتی امروز هم دو هزار کیلومتر دورتر می‌روند و از این سرزمین مقدس دفاع می‌کنند باید به این عظمت ادای احترام کنیم.

پورجمشیدیان، در این مراسم با اشاره به پندها و عبرت های تاریخ برای نسل جوان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره بر مطالعه تاریخ ۲۰۰ سال اخیر کشور تاکید دارد زیرا این تاریخ پندها و عبرت‌های زیادی برای جامعه و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه در دوره دفاع مقدس جوانان و رزمندگان ایرانی حماسه‌های زیادی رقم زدند، افزود: ما نه تنها در جنگ تحمیلی توانستیم از کیان ایران اسلامی دفاع کنیم بلکه بعد از آن نیز برای دفاع از محور مقاومت نیز پا به عرضه دفاع گذاشتیم و زمانی که رهبر معظم انقلاب اجازه حضور در سوریه را دادند، شرایط به کلی متفاوت شد. در آنجا شرایط خیلی سخت بود و ما در کنار شهید سلیمانی تلاش زیادی برای دفاع از حرم اهل بیت داشتیم. شهید سلیمانی عصاره اقتدار مردم ایران بود.

پورجمشیدیان با اشاره به صمیمیت سردار سلیمانی با مدافعان حرم در سوریه گفت: در یکی از روزهای سال ۱۳۹۴ برای روحیه دادن به مدافعان حرم از حاج قاسم دعوت کردم تا با بچه‌ها صحبت کند. او همان روز قبول کرد و ما به پادگانی در حلب رفتیم و با کمبود امکانات موجود سردار سلیمانی در کنار قدرت و اقتداری داشت، با کمال خضوع در کنار رزمندگان قرار گرفت. سردار که صحبت کرد، بچه‌ها از وی یادگاری گرفتند. ایشان چند انگشتر همراه داشت و به رزمندگان داد اما روی یکی از آنها حساسیت زیادی داشت و آن انگشتر آقا بود و دوست نداشت به کسی بدهد. خیلی به این انگشتر وابسته بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: سردار سلیمانی گفت من به رهبری اعتقاد دارم و اعتقادم حزبی یا مطالعاتی نیست بلکه تجربی است و به جمع بندی رسیده‌ام که خداوند، حکمت به زبان رهبری جاری کرده است. زمانی که همه حتی «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه امید به نجات کشور نداشتند، شهید سلیمانی به نقل از رهبری اعلام کردند سوریه نباید بشکند و نمی شکند. شهید سلیمانی همواره می‌گفت این همان حکمت است.

وی ادامه داد: نگاه ویژه شهید سلیمانی به همه نیروهای مقاومت یکسان بود و حتی در دیدار با لشکر فاطمیون با تک تک آنان دست داد و روبوسی کرد. اتفاق ویژه‌ای که در زمان دیدار با لشکر فاطمیون رخ داد آن بود که زمانی  شهید سلیمانی چشمش به یکی از رزمندگان افتاد که به خاطر استتار خود را گِل مالی کرده بود، وی را در آغوش گرفت و او را بوسید و این فضا موجب تاثیرگذاری بر تمام حاضران شد.

 پورجمشیدیان در پایان گفت: ما در هر حال به شهدای خود مدیون هستیم و باید به آنان باید پاسخگو باشیم. ما باید به امام شهدا نیز پاسخگو باشیم زیرا این مکتب از سوی رهبر کبیر انقلاب بنیان گذاری شده است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu