1403/5/24

کد خبر: 39056

1400-10-11 13:25:24

پاسدار ارزش های مورد توجه رهبر معظم انقلاب در ورزش هستم / شکوه و عظمت ورزش جانبازان و معلولین قابل ستایش است

دکتر سید حمید سجادی گفت : رضایت قلبی مقام معظم رهبری از نتایج بدست آمده و اقدامات فرهنگی که در عرصه ی رقابتی پارالمپیک رخ داد، یک افتخار و سرمایه ی ارزشمند معنوی محسوب می شود که به سهم خودم پاسدار این ارزش ها هستم .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سید حمید سجادی در زورخانه بین المللی شهید لنگری زاده کرمان در جمع پیشکسوتان ورزش استان کرمان و در آیین رونمایی از تمبر پارالمپیک توکیو ٢٠٢٠؛ اهمیت ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کشتی پهلوانی در ایران از چهار هزار سال قدمت برخوردار است و برای ما فراتر از یک ورزش به شمار می آید و بمنزله ی میراث فرهنگی است که باید این میراث گرانب ها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهمیت و کارکردهای زورخانه ی بین المللی کرمان اظهار داشت: با هدف افزایش بازخوردهای مثبت این زورخانه حتما رسیدگی جدی خواهیم کرد تا آنچه نیاز دارد ، تامین شود.

دکتر سجادی در بخشی از سخنانش با اشاره به افتخار آفرینی کاروان  ورزشی ایران در المپیک توکیو عنوان کرد: در شرایط سخت کرونا کمیته ملی المپیک با زحمات زیادی که متحمل شد، نتیجه اش مدال های ارزشمندی بود که بدست آمد و آنچه مسلم است تا المپیک بعدی فاصله ی دو سال و هشت ماه باقیست که فرصت زیادی نیست و باید از آن برای حضور خوب، بهره برد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه به اهمیت افتخارآفرینی کاروان ورزشی سردار دلها در بازی های پارالمپیک توکیو اشاره کرد و با بیان اینکه کنوانسیون جهانی برای افراد داری معلولیت، حق زیستن را همچون بقیه انسان ها مورد تاکید قرار داده است، گفت: اهمیت افتخار آفرینی جانبازان و معلولین وقتی نمود بیشتری می یابد که این عزیزان نمی توانند همچون بقیه افراد در هر شرایط و موقعیتی تمرین کنند و آمادگی بدنی خود را ارتقا دهند، آنها در یک شرایط خاص در تمرینات شرکت می کنند و با عزم و اراده جدی توانمندی خود را افزایش می دهند.

دکتر سید حمید سجادی یکی از بازخوردهای مثبت ورزش در جانبازان و معلولین را پیوستگی های اجتماعی دانست که با حضور در رویدادهای ورزشی محقق می شود و افزود: ورزش باعث افزایش اعتماد به نفس و هماهنگی ارگانیسم بدن در بین این افراد می شود و چند فدراسیون از جمله جانبازان و معلولین، ناشنوایان، نابینایان و کم بینایان و بیماران خاص فعالیت های مرتبط با افراد دارای معلولیت را انجام می دهند و به سازماندهی و هدایت ورزش این عزیزان با اهداف عالی مشغول هستند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رشته های مختلف ورزش در بین جانبازان و معلولین از جمله فوتبال نابینایان و کم بینایان، شکوه و عظمت ورزش در این اقشار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: افتخار می کنیم که در کنار این عزیزان زندگی می کنیم و به افتخارات آنها می بالیم و قدردان زحمات کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون های مرتبط که فعالیت ورزشکاران دارای معلولیت را ساماندهی می کنند، هستیم.

دکتر سجادی در بخشی از سخنانش با اشاره به رضایت و خرسندی رهبر معظم انقلاب از نتایج کاروان سردار دل ها در بازی های پارالمپیک عنوان کرد: رضایت قلبی مقام معظم رهبری از نتایج بدست آمده و اقدامات فرهنگی که در عرصه ی رقابتی پارالمپیک رخ داد، یک افتخار و سرمایه ی ارزشمند معنوی محسوب می شود. بطوری که رهبر انقلاب از ارزش های مهم فرهنگی از نامگذاری کاروان به نام سردار دل ها تا تقدیم مدال ها به شهدا، احترام به مادر محترم شهید بابایی، رژه ی پرچمدار کاروان با حجاب کامل اسلامی و دیگر ارزش ها به نیکی نام بردند که به سهم خودم پاسدار این ارزش ها هستم.

دکتر سید حمید سجادی در پایان گفت: هر آنچه در سفر به استان کرمان مشاهده کردم و به عنوان مطالبه جامعه ورزش این استان مطرح شد، در اولویت قرار خواهد گرفت تا با بهبود شرایط، وضعیت بهتری برای پیشرفت و تعالی ورزش این استان پرافتخار رقم بخورد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu