1403/5/18

کد خبر: 46911

1400-10-11 13:25:24

زنده یاد سیامند رحمان از اسطوره های استان آذربایجان غربی در ورزش کشور و جهان اسلام است

اسبقیان گفت: استان آذربایجان غربی از پرچمداران ورزش جانبازان و معلولین در کشور است که قهرمانانی مانند زنده یاد پهلوان سیامند رحمان  و حسن جانفشان از اسطوره های این استان هستند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی هیئت آذربایجان غربی بیان کرد: یاد و خاطره قوی ترین مرد جهان زنده یاد سیامند رحمان را گرامی می دارم. استان آذربایجان غربی در ورزش به خصوص ورزش جانبازان و معلولین در کشور پرچمدار است و قهرمانانی مانند زنده یاد پهلوان سیامند رحمان  و حسن جانفشان از اسطوره های این استان هستند.

وی در ادامه با اشاره به سفر خود به اشنویه گفت: در سفرم به اشنویه بر مزار مرحوم سیامند رحمان حاضر شدم و به همراه فرماندار این شهر ضمن دیدار با خانواده این پهلوان ارزشمند از آنها تقدیر کردم و مقرر شد با ارسال تجهیزات به سالن تربیت بدنی اداره کل اشنویه، رشته وزنه برداری جانبازان و معلولین را در این شهر دوباره فعال کنیم.

اسبقیان ادامه داد: باید از ظرفیت‌های این استان و نقطه نظرات همه آحاد جامعه ورزش جانبازان و معلولین برای تحقق اهداف و برنامه ها بهره گرفت. امیدوارم هیئت آذربایجان غربی با تهیه یک نقشه راه با رویکرد علمی، برنامه جامعی را برای ۴ سال آینده این هیئت تنظیم کند.

رئیس فدراسیون با اشاره به اینکه، قرار گرفتن در بین ۱۰ استان برتر کشور نشان از تلاش و پشتکار هیئت آذربایجان غربی دارد، گفت: این هیئت در طی چهار سال اخیر از رتبه نوزدهم به رتبه هشتم کشور صعود کرده و در یک سال اخیر نیز ۲ پله صعود داشته است، امیدواریم این روند باز هم ادامه داشته باشد.

اسبقیان بیان کرد: موضوع توجه و پیگیری توسعه زیر ساخت های ورزشی از سوی هیئت نیز یکی دیگر از وظایفی است که باید هیئت استان با همکاری اداره کل پیگیری کند.

وی عنوان کرد: موضوع ورزشکاران سازمان یافته یکی مسائل مهم است که امیدواریم در این استان ورزشکاران جانبازان و معلولین به نام ورزش همین حوزه ثبت شوند تا شاهد افزایش آمار ورزشکاران سازمان یافته باشیم.

اسبقیان اظهار داشت: بحث استعدادیابی یکی دیگر از نکات مهم است که باید در ۴ سال پیش رو، مسئولین هیئت با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان به شناسایی ورزشکاران مستعد بپردازند. البته در کنار این موضوع باید به ورزش حوزه بانوان نیز توجه لازم را داشته باشند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: مصوبه ای شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی ریاست محترم جمهوری ابلاغ شده است که منزله قانون و لازم الاجرا است. در این مصوبه وظایفی برای ۱۶ دستگاه اجرایی مشخص شده است تا با اجرای آن شاهد ترویج فرهنگ حضور توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین در حوزه ورزش باشیم. و امیدوارم مئولین هیئت به همراه مدیرکل اداره ورزش و جوانان و استاندار آذربایجان غربی با برگزاری جلسات به اجرای این مصوبه در استان کمک کنند و از ظرفیست های آن برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین بهره لازم را ببرند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu