1403/5/18

کد خبر: 47369

1400-10-11 13:25:24

استعدادیابی و اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های هیئت استان قم باشد

اسبقیان گفت: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت امکانات و تجهیزات هیئت ورزش جانبازان و معلولین قم هستیم که این نشان از حضور مسئولین دلسوز و پرتلاش در استان دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان در مجمع عمومی هیئت استان قم بیان کرد: از مدیرکل محترم استان برادر ارزشمند جناب سانی خانی تشکر می کنم. همچنین همکاران پر تلاش ایشان در اداره کل ورزش و جوانان استان تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: خدای بزرگ را شاکرم که این فرصت فراهم شد تا با حضور در شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) حاضر شوم و عرض ادب و ارادت کنم و سپس در کنار شما بزرگواران در این مجمع باشم. آنچه مسلم است این که ورزش جانبازان و معلولین در طی سال های گذشته یکی از ورزش های افتخار آفرین برای ایران عزیز اسلامی در پارالمپیک و پاراآسیایی ها بوده است.

اسبقیان افزود: تقدیم مدال های قهرمانان به سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خانواده های شهدا، احترام به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضور ساره جوانمردی با حجاب برتر در مراسم و احترام ملی پوشان والیبال نشسته به مادر شهید بابایی از افتخاراتی است که ورزشکاران ما آن را رقم زدند.

وی عنوان کرد: از پیروز منش به خاطر تمام تلاش ها و دلسوزی هایی که برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین در استان دارد تشکر می کنم. خوشبختانه شاهد پیشرفت امکانات هیئت هستیم و این یعنی مسئولین پیگیری در هیئت داریم که برای توسعه ورزش این حوزه تلاش می کنند.

اسبقیان در ادامه اظهار داشت: نقشه راه هیئت برای اجرای برنامه های عملیاتی در سال جاری باید بر اساس تقویم فدراسیون تنظیم و مشخص شود و با توجه به حضور سانی خانی به طور حتم شاهد عملکرد موفق تری از هیئت خواهیم بود.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: دو سال در پاندمی کرونا بودیم و رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت تمام برنامه های فدراسیون بود. خوشبختانه امروز با کاهش چشمگیر این ویروس منحوس، مسابقات قهرمانی کشور را در رشته های مختلف آغاز کردیم و این روند ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: استعدادیابی از مباحث مهمی است که مسئولین هیئت می بایست به آن بپردازند و با همکاری مدیران استان، ورزشکاران جدید را شناسایی نمایند. در حال حاضر ما به دنبال شناسایی ورزشکاران جانباز مدافع حرم و امنیت کشور و همچنین معلولین مستعد هستیم تا بتوانیم پشتوانه های خوبی برای تیم های ملی آماده کنیم.

اسبقیان افزود: سازماندهی ورزشکاران از دیگر نکات مهمی است که باید هیئت استان پیگیر آن باشد. ورزشکاران سازمان یافته در استان ها را به نام هیئت های دیگر ثبت می کنند که امیدوارم ورزشکاران به نام هیئت جانبازان و معلولین استان ثبت نام شوند.

وی ادامه داد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار مهم بوده و فرصت ارزشمندی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. این مصوبه از سوی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده که به منزله قانون و لازم الاجرا است. در این مصوبه ۱۶ دستگاه اجرایی وظایفی بر عهده دارند. از جمله وظایف اختصاصی وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه از ورزش جانبازان و معلولین است.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: در استان ها با حضور استاندار، مدیرکل اداره ورزش و جوانان و رئیس هیئت جلساتی به منظور اجرای این مصوبه باید برگزار شود تا استاندار بر اجرای وظایف دستگاه های استان وظایف نظارت داشته باشد و در نهایت گزارش عملکرد استان به فدراسیون به عنوان دبیر ستاد ملی ارائه شود تا فدراسیون گزارش را به ستاد ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu