1403/5/17

کد خبر: 49086

1400-10-11 13:25:24

توجه به ورزش بانوان و استعدادیابی باید در اولویت برنامه های هیئت باشد / سیستان و بلوچستان مهد غیرت و دلاورمردی است

اسبقیان گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت بزرگی برای کمک به توسعه ورزش جانبازان و معلولین است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی هیئت سیستان و بلوچستان بیان کرد:درود می فرستم به ارواح طیبه و تابناک شهدا، امام عزیز شهدا و سلامتی رهبر معظم انقلاب را از درگاه خداوند منان خواستارم. خدای بزرگ را شاکرم که امروز این فرصت را برای من و دبیر فدراسیون فراهم کرد تا در استان سیستان و بلوچستان که مهد غیرت و دلاورمردی است و مرز نشینان پر افتخار دارد، حضور پیدا کنیم. از کرد و تیموری تشکر می کنم که با هماهنگی لازم در ابتدا ورود به استان بر مزار شهدای حاضر شدیم و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردیم.

وی ادامه داد: جلسه خیلی خوبی امروز برگزار شد و صمیمیت و وحدت در بین اعضای حاضر در مجمع احساس می شد. به استان سیستان و بلوچستان که از استان های عزیز کشورمان است علاقه زیادی دارم. تلاش مردمان غیور این استان در زمان دفاع مقدس و در مرزداری از کشور بسیار با ارزش است. به این استان ولایتمدارمان افتخار می کنیم. از تمام اعضای حاضر در این مجمع تشکر و قدردانی می کنم. حضور ارجمندی به عنوان اعضای هیئت رئیسه فرصت خوبی برای هیئت است.

اسبقیان افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصت بزرگی برای کمک به توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. این مصوبه توسط دکتر رئیسی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده و به منزله قانون و لازم الاجراست. در این مصوبه برای ۱۶ دستگاه اجرایی مانند سازمان بهزیستی، صداوسیما و ... وظایفی مشخص گردیده که آنها را مکلف می کند که از ورزش جانبازان و معلولین حمایت نمایند.

وی عنوان کرد: در استان ها می بایست جلسات اجرایی این مصوبه در استانداری ها و با پیگیری مسئولین اداره کل ورزش و جوانان و هیئت استان برگزار شود. شورای عالی انقلاب فرهنگی دستگاه ها را مکلف کرده تا همکاری لازم را با هیئت ورزش های جانبازان و معلولین داشته باشند.

رئیس فدراسیون اظهار داشت: ستاد استعدادیابی فدراسیون تشکیل دادیم که به تبع آن باید در هیئت های استانی نیز تشکیل شود. جانبازان و معلولین استان را با کمک سازمان بهزیستی شناسایی کنید و با استفاده از این فرصت، ورزشکاران مستعد استان را به فدراسیون معرفی نمایید.

وی تصریح کرد: با حضور در مدارس استثنائی استان می توانید در رده های سنی نوجوانان و جوانان ورزشکاران مستعد را شناسایی کنید. هر چه تعداد ورزشکاران ما بیشتر باشد در آینده شاهد حضور قهرمانان بیشتری برای کشور عزیزمان هستیم.

اسبقیان بیان کرد: از آقای کرد مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان تشکر می کنم که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجموعه ورزشی را در اختیار هیئت ورزش های جانبازان و معلولین قرار دادند.

وی ادامه داد: از دیگر نکات مهم، توجه ویژه به ورزش بانوان است. سیاست کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون توجه به ورزش این گروه است که امیدوارم تیموری با همکاری نایب رئیس بانوان هیئت در این زمینه نیز اقدام لازم را داشته باشند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: در اولین فرصت در تهران با رئیس هیئت سیستان و بلوچستان جلسه ای خواهیم داشت تا برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین در این استان  برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم. امیدوارم در ارزشیابی سال آینده هیئت بتواند سیر صعودی داشته باشد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu