1403/5/17

کد خبر: 49218

1400-10-11 13:25:24

برای اعزام تیم های ملی با مشکل مالی مواجه نیستیم / تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان را رها نمی کنیم / از رسانه های آن طرف آب دلسوزتر هستیم

اسبقیان در مراسم تقدیر از اصحاب رسانه گفت: موفقیت ورزشکاران جوان نشان می دهد پشتوانه سازی در تیم های مختلف جانبازان و معلولین به خوبی جواب داده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در نشست خبری و مراسم تقدیر از اصحاب رسانه که امروز سه شنبه یکم شهریورماه برگزار شد، یاد و نام شهید صارمی و روز خبرنگار را گرامی داشت و ضمن تشکر و قدردانی از توجه و همراهی اصحاب رسانه به جهت انعکاس ورزش حوزه جانبازان و معلولین، به تشریح موفقیت های این فدراسیون در سال گذشته و سال جاری پرداخت و بیان کرد: کاروان ورزشی جانبازان و معلولین در توکیو با ۶۲ ورزشکار اعزامی موفق شد در جایگاه سیزدهم قرار بگیرد که مجموع مدال های کسب شده توسط ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون ۱۴ مدال بود، همچنین در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین، کاروان ایران برای اولین بار قهرمان این رقابت‌ها شد که بالغ بر ۵۱ درصد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران تحت پوشش این فدراسیون بوده است.

وی افزود: ما ۱۰۲ اردو در ۱۱ رشته در رده‌های ملی را برگزار کردیم و ۹ اعزام داشتیم که حاصل آنها کسب مدال های رنگارنگ بود‌. همچنین لیگ‌های رشته‌های مختلف را برگزار کردیم که این اتفاق بزرگی با توجه به شرایط کرونایی بود. مادر عرصه ورزش همگانی هم فعالیت‌های خوبی داشتیم و بین همه فدراسیون‌ها توانستیم رتبه دوم را کسب کنیم.

رئیس فدراسیون ادامه داد: در حوزه بانوان ۴۳ اردوی ملی را برگزار کردیم که حاصل تلاش ورزشکاران در این حوزه ۲۲ مدال بود. همچنین در این بخش رکوردهای آسیا، جهان و پارالمپیک توسط خانم‌ها دارابیان، متقیان و جوانمردی شکسته شد. تدوین برنامه راهبردی، حمایت از چاپ دو کتاب در حوزه بسکتبال با ویلچر و ... از دیگر اقدامات ما در حوزه آموزش و پژوهش بود.

اسبقیان با اشاره به انجام فعالیت‌های فرهنگی در فدراسیون، گفت: انجام اقدامات موثر در حوزه استعدادیابی، توجه ویژه به حوزه بانوان ، تجهیز استان‌ها و ... از جمله کارهایی است که در فدراسیون صورت گرفته و این روند ادامه خواهد داشت.

وی درباره برنامه های امسال فدراسیون در بخش اعزام به مسابقات برون مرزی گفت: در سال جاری تیم های بسکتبال با ویلچر زنان و مردان در تایلند به مقام سوم و نایب قهرمانی دست یافتند، فوتبال هفت نفره در اسپانیا نایب قهرمان شد و تیم شنا در کشورهای اسلامی با ۵ طلا، ۶ نقره و ۴ برنز حضور موفقی داشت.همچنین تیراندازی در حال حاضر در کره جنوبی حضور دارد که نسرین شاهی یکی از بانوان زیر ۲۵ سال برای اولین بار موفق به کسب مدال طلا شد و ساره جوانمردی نقره گرفت، این نشانگر آن است که پشتوانه سازی در تیم های مختلف جانبازان و معلولین به خوبی جواب داده است.همچنین تیم ملی دو و میدانی به مسابقات بین المللی مراکش در ۱۸ شهریور و والیبال نشسته به قهرمانی جهان در آبان ماه به امارات اعزام می شوند.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین همچنین درباره علت عدم اعزام تیم بانوان بسکتبال با ویلچر به مسابقات قهرمانی جهان، گفت: این مسئله یک موضوع فنی و تخصصی است و با تصمیم انجمن و فدراسیون بوده و هیچ مسئله دیگری در آن دخیل نیست و هر موضوع دیگری که رسانه های بیگانه آن را مطرح کردند، تکذیب می کنم، اگر قرار بود تیم بانوان را به مسابقات برون مرزی اعزام نکنیم، تیم والیبال نشسته بانوان به بوسنی و بانوان تیراندازی به کره جنوبی اعزام نمی شدند.

اسبقیان عنوان کرد: ملی پوشان ما نیاز به حمایت دارند ، ولی کاروان‌های اعزامی تاکنون به صورت کیفی بوده‌اند و این مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است. ما تیم بسکتبال با ویلچر بانوان را رها نمی‌کنیم و می‌خواهیم با اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوب، شرایط خوبی را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو داشته باشد. ما دلسوزتر از رسانه‌های آن طرف آب هستیم و تخصصی نگاه می‌کنیم. ما به این تیم کمک می‌کنیم تا در آینده اعزام‌های بزرگ هم داشته باشد و فقط نیاز به فرصت وجود دارد.

وی با اشاره به این مسئله که هیچ مشکلی از نظر منابع مالی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی نداریم، خاطرنشان کرد: از نظر مالی شرایط ایده‌الی داریم و هیچ مشکلی برای اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی از این نظر نداریم و همیشه برای اعزام تیم ها به مسابقات آسیایی، جهانی، پارالمپیک و... مورد حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک بودیم.

اسبقیان در پایان در خصوص صحبت فدراسیون تنیس روی میز مبنی بر این که تجهیزات تنیس روی میز در اختیار این فدراسیون گذاشته نمی شود، گفت: قارداشی یکی از نیروهای تلاشگر و موفقی هستند که تا به امروز همکاری خوبی با این فدراسیون داشته است، البته تحویل تجهیزات تنیس روی میز به این فدراسیون فرایند اداری دارد که باید این فرایند طی شود تا کار صورت بگیرد، البته فدراسیون تنیس روی میز هر زمان نیاز به تجهیزات داشته در اختیار آنها قرار دادیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu