1403/5/9

کد خبر: 5037

1400-10-11 13:25:24

حضور نمایندگان 14 استان در پنجمین دوره مسابقات آزاد/ برگزاری رقابت های تپانچه خفیف 50 متر برای اولین بار در مسابقات آزاد سال 96

رقیه اله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین درخصوص برگزاری پنجمین دوره مسابقات آزاد گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی در خصوص این مسابقات گفت: پنجمین سال متوالی است که مسابقات آزاد برگزار می شود، و هر دوره شامل پنج مرحله است.

اله کرمی افزود: خوشبختانه هر سال شاهد افزایش حضور استان ها هستیم و امسال نمایندگانی از استان های آذربایجان شرقی، گیلان، فارس، سمنان، تهران، زنجان، کرمان، لرستان، یزد، همدان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان رضوی  و گلستان بودیم و اکثر این استان ها در هر پنج  دوره مسابقات شرکت کننده داشتند.

رئیس انجمن تیراندازی خاطر نشان کرد: مسابقات امسال در 6 ماده برگزار شد و برای اولین بار در بخش تپانچه خفیف هم در مرحله پنجم یا فینال هم رقابت برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت و امیدواریم با حمایت فدراسیون در دوره های بعدی مسابقات آزاد، قهرمانی کشور و سایر مسابقات داخلی بتوانیم رقابت های خفیف را هم برگزار کرده واین رشته را توسعه دهیم.

وی گفت: مسابقات آزاد فرصتی است تا ظرفیت های موجود در استان ها شناسایی شوند و در سالهای گذشته نیز نفراتی از این مسابقات توانستند به تیم ملی راه پیدا کنند. حضور 50 نفر به صورت متوسط در هر یک از مراحل مسابقات آزاد امسال نشان از وجود پتانسیل خوب در شهرستان ها دارد و در مجموع با احتساب شرکت داشتن تعدادی از ورزشکاران در رقابت های دو ماده ، 250 نفر– ماده برگزار شد.

اله کرمی افزود: در مسابقات این دوره شاهد استقبال ورزشکاران از رشته تپانچه  چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان بودیم و امیدواریم بتوانیم ظرفیت در رشته های جدید مانند اهداف پروازی را هم ایجاد کنیم.

رئیس انجمن تیراندازی تصریح کرد: امیدواریم در سال جدید برخی مشکلاتی که از نظر کمی داریم حل بشود و بتوانیم سرمایه گذاری بیشتری روی کیفیت کنیم و نفرات جدید را دعوت کنیم. متاسفانه امسال بعضی از اردو ها ملغی شد و از 5 مرحله اردوی پیش بینی شده در 6 ماهه ی دوم سال، تنها یک اردو برگزار شد.

وی گفت: تیم ملی نباید تنها به نفرات ثابت متکی باشد و می بایست نفرات جدیدی که شناسایی شدند نیز در اردو دعوت شوند و از این طریق برای سالهای آینده پشتوانه سازی کنیم. قوانین تیراندازی هر روز سخت تر می شود و همین مساله ایجاب می کند که سطح کیفی اردوها بالاتر برود.

اله کرمی اضافه کرد: فدراسیون در برگزاری مسابقات آزاد همکاری خوبی با انجمن داشته و سعی کردیم در هر دوره از نظر سخت افزار و نرم افزار و تجهیزات، شرایط بهتری ایجاد کنیم و خوشحالیم که استان های زیادی در این مسابقات شرکت داشتند و شاهد حضور ورزشکارن در رده های سنی مختلف بودیم و به عنوان مثال در این دوره از ورزشکار 14 ساله تا ورزشکار 70 ساله حضور داشتند.

رئیس انجمن تیراندازی در پایان اظهار داشت: مسابقات آزاد فرصت بسیار مناسبی است تا ورزشکارانی که در شهرستان ها تمرین می کنند، توانمندی های خود را به نمایش بگذراند و فرصت ورود به تیم ملی را پیدا کنند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu