1403/5/13

کد خبر: 55930

1400-10-11 13:25:24

نمایندگان بسکتبال با ویلچر ایران به دنبال خلق شگفتی در قاره کهن

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در حالی به بازی های پاراآسیایی هانگژو اعزام می شود که مردان کشورمان مدعی تکرار عنوان قهرمانی و بانوان به دنبال ارتقا جایگاه خود هستند.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین؛ بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی از ۳۰ مهر تا ششم آبان ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ۷ رشته راهی چین خواهد شد. بسکتبال با ویلچر یکی از رشته های اعزامی است که مردان آن مدعی قهرمانی و بانوان کشورمان به دنبال ارتقا جایگاه خود در قاره کهن هستند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان برای نخستین بار در اینچئون کره جنوبی بازی های پاراآسیایی را تجربه کردند و در میان ۱۰ کشور در رده سوم ایستادند.

مردان بسکتبال با ویلچر در سال ۱۳۹۷ برای دومین حضور خود در بازی های پاراآسیایی، راهی کشور اندونزی شدند و این بار با ۲ پله صعود رده نخست و عنوان قهرمانی قاره کهن را از آن خود کردند و خط و نشان جدی برای حریفان خود کشیدند.

بعد از بازی های پاراآسیایی جاکارتا، ملی پوشان کشورمان در رقابت های آسیا و اقیانوسیه AOZ و پارالمپیک توکیو حضور یافتند که نتیجه آن کسب رتبه نهمی در بازی های توکیو ۲۰۲۰ بود. در سالی که گذشت تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران با ارائه بازی های خوب توانست در رده دوم مسابقات AOZ قرار بگیرد و با کسب سهمیه رقابت های جهانی آماده حضوری پرقدرت در رویدادهای پیش رو شود.

امروز مردان بسکتبال با ویلچر کشورمان که تعدادی از آنها تجربه حضور در لیگ های اروپایی را دارند با سرمربیگری محمدرضا دستیار برای تثبیت جایگاه چهارمی دنیا در رقابت های جهانی و همچنین دفاع از عنوان قهرمانی قاره کهن آماده می شوند که با توجه به اهمیت این رویدادها، مسئولین فدراسیون با حمایت های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک به دنبال تامین ویلچرهای مورد نیاز تیم ملی هستند تا ملی پوشان در بهترین شرایط آماده حضور در مسابقات شوند.

بانوان بسکتبال با ویلچر به دنبال کسب سکوی آسیا

تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان با حضور در اینچئون کره جنوبی برای اولین بار راهی بازی های پاراآسیایی شد و در این رقابت های در رده سوم مسابقات ایستاد.بانوان کشورمان در بازی های پاراآسیایی جاکارتا در یک دیدار نزدیک نتیجه را به تیم تایلند واگذار کردند و در رده چهارم بازی ها قرار گرفتند.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان بعد از بازی های جاکارتا در رقابت های آسیا و اقیانوسیه AOZ حضور یافت که در مسابقات سال ۱۴۰۱ موفق به کسب جایگاه سومی این رقابت ها شد تا ملی پوشان کشورمان به عنوان یکی از مدعیان قاره کهن معرفی شوند.

امروز تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان با سرمربیگری آزاده معینی و حمایت های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای حضوری پرقدرت در بازی های پاراآسیایی چین آماده می شود تا جایگاه خود را نسبت به دوره قبل این مسابقات ارتقا دهد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu