1403/5/11

کد خبر: 59623

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: هدف طرح یاران شهید سلیمانی، ورود جانبازان جوان به عرصه ورزش رقابتی است

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت:طرح یاران شهید سپهبد سلیمانی فرصتی برای شناسایی جانبازان جوان مدافع حرم و امنیت و مرزها است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در جمع پیشکسوتان و مسئولین هیئت کهکیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام را تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال را شاکرم که امروز فرصت شد در این استان و شهر یاسوج بر سر مزار شهدای سرافراز حضور پیدا کنم و به ساحت مقدس شهیدان این استان عرض ادب و احترام کنیم.

وی ادامه داد: جایگاه هیئت در رده سی و یکم است. شاخص‌های ارزشیابی به هیئت ها اعلام می شود تا بر اساس آن اقدام کنند. زمانی که مسئولیت قبول می کنیم باید در راستای توسعه ورزش این حوزه قدم برداریم. موضوع استعدادیابی باید پیگیری شود. از مسئولین اداره کل می خواهم که یک سالن ورزشی در اختیار هیئت جانبازان و معلولین استان قرار گیرد تا برنامه های هیئت انجام شود.

اسبقیان عنوان کرد: از ظرفیت مدارس استثنایی و سازمان بهزیستی استان برای بحث استعدادیابی باید استفاده شود و افراد مستعد شناسایی شوند و در این راستا باید جلساتی با مسئولین اداره کل، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شود تا مسیر برای رشد ورزش جانبازان و معلولین در این استان مهیا شود. اداره ورزش و جوانان استان متولی ورزش جانبازان و معلولین است و باید به این حوزه توجه کند.

وی اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایط کرونا با پروتکل‌های بهداشتی اردوهای آمادگی را برگزار کردیم. باید برای رشد ورزش این حوزه وقت بگذاریم. باید جلسه ای با مسئولین استان برگزار و مباحث استعدادیابی، آموزش، ورزش همگانی و قهرمانی و ... را مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس فدراسیون گفت: طرح یاران شهید سپهبد سلیمانی فرصتی برای شناسایی جانبازان جوان مدافع حرم و امنیت و مرزها است. در این راستا باید جلسات ستاد که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رئیس آن و رئیس هیئت دبیر ستاد است با حضور نمایندگان سپاه پاسداران، اداره کل ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و ارتش استان برگزار شود و گزارش عملکرد آن به فدراسیون ارسال شود. هدف این طرح این است که جانبازان جوان وارد عرصه ورزش رقابتی شوند. همچنین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است، به منزله قانون بوده و لازم الاجراست. ۱۷ دستگاه اجرایی در این مصوبه موظف هستند ورزش جانبازان و معلولین را حمایت کنند و اداره کل ورزش و جوانان استان در راستای اجرای مصوبه موظف است سالن ورزشی را در اختیار هیئت قرار دهد. عملکرد اجرای مصوبه در هر استان، از طریق فدراسیون به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد شد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu