1403/5/11

کد خبر: 60845

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: به فدراسیون جانبازان و معلولین عشق می‌ورزم / از ورزشکاران جوان غافل نشده ایم

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در نشست خبری گفت: رویکرد فدراسیون توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی بوده و هست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، نشست خبری اسبقیان رئیس فدراسیون امروز یکشنبه نوزدهم شهریور ماه با حضور حمیدی دبیر، نصیری نایب رئیس بانوان و گیلانی نژاد مدیر ورزشی فدراسیون برگزار شد و اسبقیان رئیس فدراسیون در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: بسیار خوشحالم که امروز فرصتی شد که در کنار شما باشم. پیشاپیش فرارسیدن رحلت پیامبر رحمت و مهربانی و شهادت امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت عرض می کنم. یاد و نام همه شهدای عزیز را به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیزمان را گرامی می دارم و به روح پاک امام عزیز شهدا و شهیدان سلام و صلوات و درود می فرستم. از تمام تلاش هایی که در راستای توسعه ورزش جانبازان و معلولین کشور و آگاه سازی جامعه و نقش آفرینی در انعکاس موفقیت های ورزشکاران داشته اید تشکر و قدردانی می کنم و آروزی توفیق برای شما در عرصه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش رسانه و خبر دارم.

وی ادامه داد: از مقام عالی ریاست محترم جمهور سپاسگزارم که مدیری خوشنام به نام کیومرث هاشمی را انتخاب کردند و امیدوارم که مراحل کار به خوبی پیش رود و با کسب اکثریت قاطع آرای مجلس شورای اسلامی در وزارت ورزش کار خود را ادامه بدهند چرا که در استان های مختلف سابق مدیریت داشتند و در استان خود ورزشکار بودند. در طول این سال ها به دور از حاشیه کار کردند و معاون قهرمانی سازمان تربیت بدنی، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و رئیس کمیته ملی المپیک بودند. از زحمات و تلاش های برادر ارزشمندم دکتر سجادی تشکر کنم که در مدت حضورشان فدراسیون جانبازان و معلولین را مورد حمایت قرار داند و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک نقش ارزشمندی در موفقیت های تیم های ملی جانبازان و معلولین داشتند.

اسبقیان افزود: آنچه مسلم است فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین از بدو تاسیس با هدایت حاج محمود خسروی وفا افتخار آفرین بوه و مورد تمجید مقام معظم رهبری بوده اند. این موفقیت ها باعث اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و طنین انداز شدن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است که باعث اقتدار و انسجام و اتحاد ملی شده است. ورزشکاران پرافتخار ما در کنار کسب عناوین قهرمانی همواره مسائل فرهنگی را در اولویت کاری خودشان قرار دادند. رویکرد فدراسیون، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی بوده است و در طول سال های گذشته موفقیت های ارزشمندی را در راستای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رقم زده است. و امیدوارم این فدراسیون و سایر فدراسیون های تحت پوشش کمیته ملی پارالمپیک در رویدادهای آسیایی و پارالمپیک بدرخشند.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: آنچه مسلم است یکی از پرکارترین و پرحجم ترین اردوها را، فدراسیون جانبازان و معلولین مدیریت می‌کند و قرار است در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در ۸ رشته ورزشی بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته، دوومیدانی، وزنه برداری، شنا، بوچیا، تیراندازی و شطرنج حضور پیدا کنیم که البته کار بسیار سنگین، عظیم و ارزشمندی است که امیدوارم شاهد نتایج خوبی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین باشیم.

اسبقیان درباره وضعیت اردوی تیم‌های اعزامی به هانگژو خاطرنشان کرد: اردوی تیراندازی با ۶ ملی‌پوش، شنا با ۴ ورزشکار و بوچیا با ۴ ورزشکار آغاز شده و اردوی دوومیدانی کاران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب و شیرودی برگزار خواهد شد و پرتابی‌ها نیز در محلات تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد. البته ۳ ملی‌پوش نیز تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز در استان‌های خود تمرینات شان دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: بسکتبال با ویلچر مردان که برای اولین بار سوم جهان شد، در استان مرکزی اردوی خود را آغاز می کند که امیدوارم سهمیه پارالمپیک را در مسابقات آسیا و اقیانوسیه از آن خود کنند. تیم های ملی وزنه برداری آقایان و بانوان نیز پس از کسب ۹ مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی جهان امارات از ۲۴ شهریور اردوی خود را در محل فدراسیون آغاز می‌کنند. نتایج مسابقات قهرمانی جهان امارات نشان از آمادگی بالای وزنه برداران ما دارد که امیدوارم در هانگژو نیز شاهد موفقیت‌های این ورزشکاران باشیم.

رئیس فدراسیون همچنین با اشاره به اعزام ۴ بانوی وزنه بردار به بازی‌های پاراآسیایی گفت: مهدیه محمدیان برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی جهان امارات در جایگاه ششم جهان ایستاد که بسیار ارزشمند است.

اسبقیان عنوان کرد: در راستای حضوری پرقدرت در بازی های پاراآسیایی هانگژو برنامه ریزی هایی انجام شده است که به همین منظور تیم های ملی والیبال نشسته مردان و بانوان روسیه از ۳۱ شهریور تا چهارم مهر ماه در اردوی مشترک با تیم ملی ایران در محلات به تمرین می پردازند. تیم ملی والیبال نشسته مردان ما با ترکیب ۵۰ درصد جوان در قهرمانی آسیا عنوان نخست را از آن خود کرد که بسیار ارزشمند است که با ترکیب جوانان توانست از جایگاه خود دفاع کند. بانوان ما نیز عنوان نایب قهرمانی آسیا را بدست آوردند. برای بانوان برنامه ریزی داریم تا تیم ملی بانوان نیز به جایگاهی که هدف فدراسیون است برسد.

وی همچنین در خصوص حامد امیری ورزشکار دوومیدانی اظهار کرد: مسابقات قهرمانی جهان دوومیدانی پاریس با کسب ۸ مدال رنگارنگ و ۱۲ سهیمه پارالمپیک و بهبود رکورد جهان همراه بود. با توجه به کلاس بندی که در مسابقات جهانی انجام شد، کلاس حامد امیری از F54 به F55 تغییر کرد و نتوانست در فرانسه حضور داشته باشد، اما در بازی‌های پاراآسیایی در سه ماده شرکت خواهد کرد. او در کلاس جدید در پرتاب وزنه تمریناتش را به صورت جدی پیگیری می کند و به دنبال کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است  و قطعا این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون گفت: تمرینات تیم ملی فوتبال هفت نفره با هدایت رعدی در حال انجام است و امیدواریم که در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نتیجه درخشانی را بدست آورند. در مجموع تاکنون ۱۲ سهمیه پارالمپیک پاریس در دوومیدانی، یک سهمیه در والیبال نشسته و ۳ سهمیه در تیراندازی کسب شده است که امیدوارم کسب سهمیه های پارالمپیک برای ورزش جانبازان و معلولین ادامه داشته باشد.

اسبقیان در خصوص تمرینات ورزشکاران دو و میدانی گفت: فدراسیون دو و میدانی با ما همکاری لازم را دارد و ورزشکاران در ماده دو ما در مجموعه آفتاب انقلاب و مجموعه شیرودی تمرینات خود را پیگیری می کنند.

وی در خصوص حضور ۴ ملی پوش شطرنج جانبازان و معلولین در بازی های پاراآسیایی بیان کرد: با هدهدی مدیر تیم ملی در این رشته صحبت کردم و او از وضعیت ملی پوشان راضی است و در این دوره، ورزشکاران ما می توانند شانس کسب مدال مسابقات پاراآسیایی را داشته باشند.

وی همچنین درباره ورزشکاران جانباز و معلول تحت پوشش سایر فدراسیون‌های ورزشی اظهار کرد: دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در جریان صحبت های این گروه از ورزشکاران هستند و قرار کمیته ای در این خصوص تشکیل شود و بررسی های جدی در این زمینه صورت گیرد. رشته‌هایی که از این فدراسیون جدا شده‌اند، این فدراسیون را خانه پدری خود می‌دانند و علاقه به بازگشت دوباره به فدراسیون دارند. امیدوارم که به یک راهکار مناسبی در این زمینه برسیم.

به فدراسیون جانبازان و معلولین عشق می‌ورزم

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به پایان دوره ۴ ساله شما در سال جاری آیا صحبتی برای بازگشت دوباره شما به وزارت ورزش و جوانان شده است یا خیر؟ افزود: به فدراسیون جانبازان و معلولین عشق می ورزم و علاقه خاصی به این فدراسیون دارم. سال ۹۸ که ریاست فدراسیون را برعهده گرفتم اینگونه نبود که شناختی از ورزش این حوزه نداشته باشم. در استان اردبیل مربی ورزشکارانی مانند جلیل باقری جدی، قادر مدبر بودم. حضورم در این مجموعه علاقه من را نسبت به خدمت به ورزشکاران جانباز و معلول بیشتر کرده است. البته هیچ صحبتی از سوی وزارت ورزش و جوانان به صورت رسمی با من نشده، آنچه مسلم است من کارمند وزارت ورزش هستم و از آن جا به فدراسیون مامور شدم و امیدوارم به خدمت در این فدراسیون ادامه دهم.

طرح شهید سلیمانی فرصتی برای حضور جانبازان جوان در عرصه ورزش است

وی درباره طرح یاران شهید سلیمانی بیان کرد: طراح این طرح دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک است که هدف آن شناسایی و استعدادیابی جانبازان جدید مدافع حرم، مرزها و امنیت است. که در این خصوص ستاد عالی در کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شده و رئیس کل ستاد دکتر کارگری و مدیریت اجرای طرح در استان ها بر عهده من است. در استان ها متناظر با ستاد عالی کمیته ملی پارالمپیک ستادی تشکیل شده است. مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران در استان ها مدیر ستاد است و در این ستاد مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان به عنوان ناظر، رئیس هیئت استان به عنوان دبیر ستاد، ستاد نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش و سپاه پاسداران و بسیج به عنوان اعضای این ستاد حضور دارند و وظیفه آنها شناسایی جانبازان زیر ۴۰ سال و معرفی به هیئت استان است و قرار است که همایشی در استان ها برگزار شود و کلاسبند ها از فدراسیون به استان ها اعزام شوند و در نهایت مسابقات کشوری را با حضور برترین های استانی برگزار کنیم و نخبگان رشته های مختلف را شناسایی و وارد عرصه ورزش جانبازان و معلولین کنیم و اجرای این طرح می تواند به حضور پرقدرت جانبازان در میادین بین المللی ورزش موثر باشد. به صورت جدی پیگیر اجرای این طرح هستیم.

از جوانان غافل نشده‌ایم

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ادامه با بیان این که جوانان رها نشده‌اند، اظهار کرد: اردوهای تیم های ملی جوانان را تعطیل نکردیم. مسابقات قهرمانی کشور این رده سنی را در دو و میدانی برگزار کردیم. اردوهای تیم های ملی جوانان را به منظور بررسی و رصد آخرین وضعیت آنها برگزار می کنیم. بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین اردوی جوانان را به صورت جدی تر پیگیری خواهیم کرد. معتقدم در استعدادیابی عملکرد خوبی داشتیم. در والیبال نشسته که ۵۰ درصد تیم جوان بودند به موفقیت تیم ملی کمک کردند. کسب عنوان قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین نشان از این داشت که از جوانان غافل نشدیم و عملکرد خوبی در بخش استعدادیابی داشتیم و با شناسایی استعدادها به دنبال پشتوانه سازی برای تیم ملی هستیم.

اسبقیان درباره نتیجه ملی‌پوشان شنا در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: نتایج در مسابقات جهانی یک اتفاق بود که ممکن است در هر رشته‌ای رخ دهد. مطمئن هستم که شاهین ایزدیار طلاهایش را در بازی‌های پاراآسیایی کسب می‌کند. ملی پوشان ما آمادگی خیلی خوبی دارند.

وی درباره بازگشت رشته‌های مختلف به زیر مجموعه فدراسیون جانبازان و معلولان عنوان کرد: این تصمیم باید با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش گرفته شود. ورزشکاران در هر فدراسیون باشند باید به دغدغه‌های آنها توجه شود و البته امیدوارم در نهایت تصمیمی گرفته شود که به نفع ورزشکاران و تیم های ملی باشد.

وی درباره برخی تفاوت‌ها میان ورزشکاران جانباز و معلول با ورزشکاران سایر رشته‌ها گفت: آنچه مسلم است من و همکارانم در فدراسیون تمام تلاش و همت مان بر این است که ورزشکاران در شرایط ایده آل آماده مسابقات شوند. اولین موضوعی که در روحیه یک ورزشکار تاثیر می‌گذارد، درک متقابل است. اینکه ورزشکاران جانباز و معلول خیلی کم گله می‌کنند، نشان از اعتماد آنها به مدیران ورزشی فدراسیون است. من ورزش قهرمانی انجام دادم و می‌دانم ورزشکاری که به دنبال افتخارآفرینی است، چقدر باید تلاش کند و محدودیت‌هایی در زندگی شخصی داشته باشد. تلاش ما این است که ورزشکاران به مدیران فدراسیون اعتماد کنند. از زمانی که در فدراسیون حضور پیدا کردم ما مشکلی در اعزام ها نداشتیم و تاکنون هیچ اردویی از رشته‌های ما حتی در شرایط کرونا هم تعطیل نشد. خوشبختانه در راستای توانمند سازی و افتخار آفرینی ورزشکاران جانباز و معلول رئیس محترم جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرده است که در این مصوبه کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شدند انجمن ورزش جانبازان و معلولین خود را راه اندازی کنند و البته وظایفی دیگری هم وجود دارند که ما برای اجرای این مصوبه جلسات متعددی را برگزار کردیم.

رئیس فدراسیون درباره سهم کم فدراسیون از بودجه اختصاص یافته از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی کار ارزشمندی انجام داد و به فدراسیون‌ها و همین طور به فدراسیون ما کمک کرد اما باید توجه شود که ما فدراسیون تک رشته ای نیستیم و در رشته‌های مختلف فعالیت داریم. انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه به طور ویژه به ما نگاه کند چرا که ورزشکاران ما افتخار آفرین بودند و همچنین در کنار افتخار آفرینی به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشتند چرا که ما معتقدیم دو بال پرواز موفقیت توجه به ورزش قهرمانی و توجه به مسائل فرهنگی است.

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای هدایایی از سوی رئیس فدراسیون از خبرنگاران تقدیر و تجلیل شد.

عکاس: رضا جوشقانی

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu