1403/5/10

کد خبر: 62646

1400-10-11 13:25:24

پیروزی های فاخری که قبل از پایان در هانگژو به ارمغان آمد

با آغاز چهارمین دوره بازی های پارا آسیایی هانگژو، کاروان ورزشی ایران هم بصورت جدی در این رویداد رقابتی در عرصه ای که به عنوان یک معیار سنجش منطقی برای پیشرفت ورزش کشورها محسوب می شود، شرکت دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، هر چند وجه غالب رویداد بازی های پارا آسیایی کسب مدال و افتخار است و اصلا جایگاه رده بندی مدالی تعیین کننده ی شرایط ورزش جانبازان و توان یابان محسوب می شود، اما نباید از بستری که ورزش در تمام دنیا فراهم کرده تا عزت و سربلندی یک کشور.در.ابعاد مختلف به منصه ی ظهور برسد، به سادگی گذشت.

نتیجه ی اردوها، تمرینات و آماده سازی ها در قالب ساختار و برنامه ریزی در این رویداد رقابتی، مشخص می شود، چه بسا از مرز ۵۳ مدال طلای جاکارتا عبور کنیم و باز هم به مقام فاخر سوم پارا آسیایی برسیم و این احتمال هم وجود دارد که نتوانیم به آن رکوردها دست یابیم.

این وجه فنی بازی های پارا آسیایی محسوب می شود و قطعا بر اساس آنچه غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مراسم بدرقه کاروان اعلام کرد، آسیب شناسی آینده نگرانه از مدتها قبل آغاز شده است و این مهم یکی از مقوله های مدیریتی موثر و مهم در ورزش کشور در قالب نظارت و ارزیابی به حساب می آید که قطعا با توجه به حمایت قابل توجه وزیر جدید ورزش و جوانان، نوید دهنده ی دستیابی به نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدیدهایی است که با آن می توان برنامه ی کوتاه مدت برای حضور در پاراالمپیک پاریس نوشت و بالاتر از آن شرایط را برای سوق یافتن ورزش قهرمانی جانبازان، توان یابان و روشندلان برای قرار گرفتن در مسیر توسعه ی پایدار مهیا کرد.

تحقق این مهم نه تنها شعاری و سخت نیست بلکه در قالب همان آسیب شناسی آینده نگرانه، امکان پذیر است.

اما وجه دیگر چهارمین دوره ی بازی های پارا آسیایی را باید در ابعاد فرهنگی این کاروان یافت که پیروزی های بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آورد .

انتخاب نام «فرزندان ایران» هم حس وحدت و انسجام ملی را با جامعه ی مخاطب تقویت می کند و حقیقت دیگری را نمایان می سازد که جانبازان، توان یابان و روشن دلان فرزندان این ملت هستند که بخشی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و به ما نهیب می زنند که تا چه حد از اراده ی قوی برای ساختن یک زندگی قهرمانانه برخوردارند و باید بیش از همیشه آن ها را حس کنیم، از عزم و انگیزه ای که دارند، بیاموزیم و از همه مهمتر بستر فعالیت آنها در حوزه ی قهرمانی را با کار جهادی فراهم کنیم و حتی با برنامه ریزی مدون تر، زمینه ی توسعه ی ورزش همگانی را برای این قشر بوجود آوریم تا دیگرانی هم که به ورزش رو نیاورده اند، پا به این عرصه بگذارند که قطعا افزایش تعداد ورزشکاران این قشر یعنی یک پدیده ی مهم سلامت اجتماعی و روانی جامعه که می تواند اثر گذار در بسباری اززمینه ها باشد.

از طرفی این نامگذاری نقش موثر خانواده ها و تلاش پدران و مادران را در پرورش این قشر از جامعه ی ورزش نشان می دهد که قابل تحسین است.

پیروزی بزرگ دیگری که کاروان فرزندان ایران برای کشورمان به ارمغان آورد،، حضور ورزشکاری به نام ساره جوانمردی است که در برهه ای فقط در یک پارالمپیک برای کاروان کشورمان دو مدال طلا به ارمغان می آورد و همواره شهرت جهانی داشت و اکنون بعد از افتخارات قابل توجه اکنون با حضور فرزند سه ماهه خود در پیشانی کاروان، به عنوان پرچمدار رژه خواهد رفت تا حاوی بازخوردهای بسیار هدفمندی برای ایران اسلامی باشد.

این حضور قطعا با از خودگذشتگی همراه شده چرا که این قهرمان ملی با فرزند سه ماهه باید از نام خود در عرصه ی قهرمانی دفاع کند و در این شرایط رنج سفر را تحمل کرده تا برای کاروان ایران عزت آفرین باشد.

این حضور بیانگر جایگاه مادران ورزشکار این سرزمین است که بارها علاوه بر تحقق وظیفه ذاتی خود در خانواده، فرصت بروز توانمندی در عرصه ی ورزش را هم یافته اند و مادر بودن و همسر بودن هیچ منافاتی با قهرمانی ندارد و پیش از این نیز ورزشکاری همچون عشرت کردستانی به عنوان یک مادر قهرمان در خانواده ی پارالمپیک افتخار آفرین شده و نام های دیگری که جملگی عزتمندی زنان ایرانی را نشان می دهد.

این انتخاب پرچمداری ساره جوانمردی یک تبلیغ بسیار مثبت برای جامعه ای است که بر خلاف دهه های گذشته، از جوانی در حال فاصله گرفتن است و کمیته ی ملی پارالمپیک از این ظرفیت هم برای هدف فرزندآوری در کشور بهره برده است.

اما به مهترین بخش از ابعاد فرهنگی کاروان فرزندان ایران می رسیم که دختر شهید الداغی سرپرست معنوی کاروان است.

شهیدی که به نام شهید غیرت لقب گرفت و حماسه ی او در دفاع از ناموس به یک سرافرازی تاریخی دیگر برای جوانان این مرز و بوم تبدیل شد که غیرتمندی در خون این کشور نهادینه شده و آنگاه که در دفاع مقدس، رزمندگان از جان خود با سخاوتمندی برای حفظ کیان مملکت گذشتند، اکنون نیز یک جوان از تبار پهلوانان، خود را فدای ناموس وطن می کند تا اذهان بیدار در جهان، فارغ از هر دیدگاهی، این بزرگی را مشاهده کنند.

کاروان فرزندان ایران مصداق پهلوانی این مردم است. وطن دوستی ساره جوانمردی و دیگر اعضای کاروان به واسطه ی تلاش ارزشمند برای اهتزاز پرچم ، غیرتمدی شهید الداغی و حضور جانبازی که بخشی از اندامش را پیش از این با سخاوتمندی برای دفاع از کشور گذاشته، نمونه ای از پهلوانی یک ملت است که در قالب این کاروان ورزشی ظهور یافته و برد فاخری را در میان تبلیغات منفی برای مردم ایران به ثبت رسانده است.

ایمان، وفا، راستی، عیب پوشی قناعت و تواضع از دیگر خصائص مرام نامه پهلوانی به حساب می آید، که ثبت جهانی یونسکو شده و هدیه ی فرهنگی ملت ایران به جهانیان است و جملگی در این کاروان متجلی شده است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu