1403/5/10

کد خبر: 7170

1400-10-11 13:25:24

پرچمداری کاروان کشورم افتخار بزرگی است/ خوشحالم اولین سهمیه تپانچه خفیف ۵۰ متر را برای پارالمپیک بدست آوردم

سمیرا ارم، ملی پوش تیم تیراندازی جانبازان و معلولین، به عنوان پرچم دار کاروان ایران در مراسم اختتامیه بازی های پاراآسیایی جاکارتا معرفی شد.

ارم به تازگی و در جریان رقابت های قهرمانی جهان کره جنوبی نیز موفق شد اولین سهمیه ایران در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر را بدست آورد و این سهمیه در حالی بدست آمد که وی موفق شد در مرحله مقدماتی رقابت های تپانچه خفیف ۵۰ متر رکورد شکنی کند و پس از سالها که رکورد این ماده در اختیار کره ای ها بود، این رکورد جدید را به نام کشورمان به ثبت برساند.

وی در گفتگو با روابط عمومی در این خصوص گفت: عصر روز گذشته از جریان پرچم داری باخبر شدم و شادی ام در این خصوص وصف نشدنی است. این اتفاق برای من افتخار و مسئولیت بزرگی است و خوشحالم که عهده دار آن هستم.

ارم در مورد رقابت های قهرمانی جهان گفت: مسابقات جهانی کره جنوبی سومین تجربه ی من در سطح جهانی بود. اولین بار در رقابت های جهانی کرواسی رکورد ۵۴۱ را در تپانچه خفیف ۵۰ متر بدست آوردم، در مسابقات جهانی امارات این رکورد به ۵۳۵ رسید و در نهایت در مسابقات کره جنوبی توانستم رکورد ۵۵۴ را بدست آورم و در مرحله مقدماتی به عنوان اول دست پیدا کنم و بنا به گفته ی کادر فنی، این رکورد نزدیک به ۱۰ سال در اختیار کره ای ها بوده و من توانستم آن را به نام کشورمان به ثبت برسانم.

پرچمدار کاروان ایران خاطر نشان کرد: نزدیک به ۱۰ ماه است که فعالیتم را در تپانچه خفیف ۵۰ متر آغاز کردم اما خوشبختانه روند رو به رشدی داشتم و با تمرینات خوبی که آقای امیری، سرمربی تیم ملی به من دادند موفق شدم در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشم.

وی افزود: به سبب همین رکورد شکنی و امتیاز خوبی که کسب کردم، سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو در تپانچه خفیف ۵۰ متر به نام کشورمان کسب شد در رنکینگ جهانی نیز ایران نفر اول در این ماده است.

ارم گفت: مسابقات قهرمانی جهان از پارالمپیک دشوارتر است. ۴۹ کشور در این مسابقات شرکت داشتند و سطح رقابت ها به شدت بالا بود. علت عدم موفقیت من در فینال تپانچه خفیف ۵۰ متر، با اینکه نتیجه ی خوبی در مرحله مقدماتی آن کسب کرده بودم، نداشتن تجربه ی کافی در فینال بود. شرکت در فینال تجربیات خاص خود را می طلبد و تمامی ۷ نفری که به جز من به مرحله پایانی راه پیدا کردند همگی تجربیات زیادی در فینال داشتند در حالی که من دومین تجربه ام بود و ان شالله تلاش می کنم در مسابقات بعدی با تجربیاتی که بدست آوردم عملکرد بهتری در فینال داشته باشم.

ملی پوش تیم تیراندازی در پایان تصریح کرد: بازی های پاراآسیایی جاکارتا رقابت های مهم بعدی است که پیش رو داریم و امیدوارم با تجربیاتی که از مسابقات جهانی و بازی های پارالمپیک بدست آوردم در اولین تجربه ام در بازی های پاراآسیایی نیز موفق باشم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu