1403/5/10

کد خبر: 7977

1400-10-11 13:25:24

یوسفی زاده: تجربه مسابقات قهرمانی کشور اهمیت زیادی دارد

ورزشکار و مربی شرکت کننده در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور گفت: خیلی از ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها امیدی برای کسب مدال ندارند، اما برای کسب تجربه حضور در این مسابقات را ضروری می دانند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولان، «امیر سجاد یوسفی پور» در حاشیه بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور که از روز یکشنبه در محل فدراسیون آغاز شده است، افزود: این مسابقات با شرایط استاندارد جهانی برگزار می شود و تجربه خوبی برای شرکت کنندگان است. شاید خیلی از ورزشکاران شرکت کننده در این رقابت ها امیدی برای کسب مدال نداشته باشند، اما برای کسب تجربه حضور در این مسابقات را ضروری می دانند.

وی به جوانان حاضر در مسابقات وزنه برداری جانبازان و معلولان قهرمانی کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال تیم خراسان رضوی در این رقابت ها ۱۰ ورزشکار دارد که هشت نفر آنان زیر ۲۳ سال هستند. این جوانان انگیزه زیادی برای ورزش دارند و باید آنان را حمایت کنیم.

این ورزشکار و مربی استان خراسان رضوی به مسئولین انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولان پیشنهاد داد که با استفاده از ترکیب بازیکنان رده سنی جوانان سال های گذشته که هم اکنون در تیم ملی عضویت ندارند، تیم ملی ب تشکیل شود تا این افراد بتوانند در اردوهای آماده سازی از تجربه مربیان تیم های ملی بهره ببرند.

وی تصریح کرد: در صورت تشکیل تیم ملی ب و اعزام این تیم به مسابقات نه چندان مهم بین المللی فدراسیون می تواند برای سال های آینده وزنه برداران آماده ای را پرورش دهد تا جایگزین مناسب برای ملی پوشان فعلی کشور باشند.

یوسفی زاده در پایان گفت: نفرات فعلی تیم ملی وزنه برداری ایران در شرایطی قرار دارند که رسیدن به رکوردهای آنان برای جوانان سال های گذشته این رشته ورزشی سالها طول می کشد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور از صبح یکشنبه در محل این فدراسیون آغاز شده است و به مدت سه روز زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در دو گروه جوانان و بزرگسالان و در وزن ۴۹، ۵۴، ۵۹، ۶۵، ۷۲، ۸۰، ۸۸، ۹۷، ۱۰۷ و به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با حضور ۱۲۷ وزنه بردار از ۲۲ استان کشور برگزار می شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu