1403/5/11

کد خبر: 8205

1400-10-11 13:25:24

هیات بوشهردر زمره هیات های برتر کشور/ شاکله تیم ملی در چندین رشته از ورزشکاران بوشهری تشکیل شده است

 

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در نشست مجمع سالیانه هیات بوشهر در خصوص فعالیت های این هیات صحبت کرد.

وی در این خصوص گفت: هیات جانبازان و معلولین استان بوشهر یکی از هیات برتر کشور می باشد و شاکله اصلی تیم ملی در چند رشته از ورزشکاران این استان تشکیل شده است.

علی صمیمی افزود: برای گسترش رشته های ورزش جانبازان و معلولین در کشور تفاهم نامه ای فی مابین سازمان بهزستی ، اداره کل آموزش و پرورش استثایی ، و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد که از ظرفیت های این نهاد ها برای جامعه هدف استفاده شود.

وی اضافه کرد: امسال در بازی های پاراآسیایی جاکارتا ۲۲۰ ورزشکار در قالب ۱۳ رشته ورزشی به  مسابقات اعزام خواهند شد و به دنبال آن هستیم که جایگاه کشورمان را در آسیا ارتقا دهیم.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: بیش از ۸۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در کشور هم وجود دارد که از این تعداد ۳۵ هزار ورزشکار در بعد همگانی و ۵ هزار نفر در بعد قهرمانی در رشته مختلف فعالیت می کنند.

در ادامه برنامه های سفر رئیس فدراسیون به بوشهر، وی دیداری با خورشیدی، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار بوشهر داشت.

خورشیدی در این دیدار گفت: با اختصاص بخشی از اعتبارات دستگاه های حمایتی در سطح کشوری و استانی، ثمره کارها در عرصه ورزش جانبازان و معلولان نمایان تر می شود.

وی اظهار داشت: فراهم کردن زمینه ورزش برای جانبازان و معلولان آن هم در سطح قهرمانی در حقیقت بخشی از روند درمان و بازتوانی جانبازان است و اکنون شاهد اقدامات خوبی در این زمینه هستیم.

خورشیدی با بیان اینکه فدراسیون ورزش جانبازان ومعلولان در زمره مدال آورترین فدراسیونهاست، افزود: نگاه برخی از جوامع به اقشاری که در معرض آسیب هستند همراه با نوعی تبعیض است و در کشور ما نیز باید این مساله اصلاح شده و با دید مثبت به مسائل جانبازان و معلولین نگاه شود و در این راستا می بایست زمینه های سخت افزاری و نرم افزار و همین طور اعتبارات ویژه فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: هر قدر زمینه برای حضور جانبازان و معلولان در عرصه ورزش فراهم کنیم، آنها کمتر سراغ مسائل مربوط به درمان می رود.

وی با بیان اینکه عملکرد ورزش استان در عرصه جانبازان و معلولان مثبت بوده است، گفت: مدال و عناوین کسب شده توسط جانبازان و معلولان بوشهری بیش از نسبت جمعیتی استان است و این نشان از ظرفیت های استان بوشهر در ورزش جانبازان و معلولان دارد.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: جانبازان و معلولان نیازمند تحرک ورزشی، بازتوانی و… بیش از سایر اقشار دارند لذا همه دستگاههای مسئولیت دارند در این زمینه به کمک هیات ورزشهای جانبازان و معلولان بیایند.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان نیز با اشاره به ظرفیت جانبازان و معلولان در عرصه ورزش های مختلف اظهار داشت: برنامه جدید فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان این است که جانبازان مدافع حرم را با هدف حضور در رقابت های ورزشی، شناسایی کنیم، در این رابطه افراد شناسایی شده به استانها معرفی شده و استعدادیابی روی ایشان انجام خواهد شد.

علی صمیمی با اشاره به فعالیت ۲۲ رشته ورزشی در فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: این ورزشکاران شامل بانوان و آقایان هستند و هر ساله هم شاهد هستیم این عزیزان در رقابت های آسیایی و جهانی صاحب مدال می شوند.

رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان با تاکید بر حمایت دستگاه های اجرایی مرتبط با فعالیت جانبازان و معلولان گفت: دستگاه های اجرایی همچون، بهزیستی، آموزش و پرورش و بنیاد شهید باید در زمینه ورزش جانبازان و معلولان همکاری بیشتری داشته باشند.

صمیمی یادآور شد: هم اکنون ۳۵ هزار ورزشکار جانباز و معلول در سطح قهرمانی در حال فعالیت هستند و از این تعداد ۵ هزار نفر در سطح بالایی از ورزش قهرمانی کار می کنند.

وی افزود: تلاش داریم از ورزش قهرمانی در این فدراسیون، موجی هم در بخش ورزش همگانی ایجاد کنیم تا جانبازان و معلولان هم در این عرصه حضور بیشتری داشته باشند. رئیس فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولان گفت: در این زمینه نیاز است امکانات ورزشی موجود برای جانبازان و معلولان در سطح استانها مناسب سازی شود لذا در استان بوشهر انتظار داریم منطقه پارس جنوبی که در زمینه ورزش هزینه های خوبی کرده، به ورزش جانبازان و معلولان هم توجه خاص داشته باشند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu