1403/5/11

کد خبر: 8255

1400-10-11 13:25:24

مرادی: بیشترین امتیاز را از بخش قهرمانی بدست آوردیم/ استان برتر کشور در حوزه ورزش بانوان هستیم

هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان زنجان در بررسی عملکرد هیات های استانی سال ۹۶ موفق شد با ۷۲۰ امتیاز رتبه نخست را در میان هیات های استانی گروه ب کشوری بدست آورد.

به این بهانه روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با مهدی مرادی، رئیس هیات زنجان، گفتگویی انجام داد.

مرادی در خصوص کسب این جایگاه به روابط عمومی فدراسیون گفت: خوشبختانه طی سالهای اخیر توانسته ایم جایگاه خوبی در بین استانها داشته باشیم و هم در سال ۹۵ و هم در سال ۹۶ جایگاه اول را حفظ کردیم.

وی افزود: کسب این موفقیت مرهون امتیازات خوب در همه ی حوزه ها بود و علاوه بر بعد قهرمانی، در همگانی، فرهنگی و سایر موارد امتیازات قابل توجهی کسب کردیم و دربخش بانوان نیز رتبه ی نخست کشوری را بدست آوردیم. البته در بخشی مثل آموزش نقاط ضعفی داشتیم که در برنامه ی ۹۷ در صدد بهبود و ارتقا عملکرد در این حوزه نیز هستیم.

رئیس هیات زنجان خاطر نشان کرد: مهم ترین نقطه ی قوت ما دربخش قهرمانی است. در این بخش تلاش کردیم در بعد قهرمان پروری اقدامات زیادی انجام دهیم، تا جای ممکن در تمام مسابقات شرکت کنیم و ملی پوشان زیادی به بدنه ی تیم های ملی تزریق کرده ایم.

مرادی گفت: البته به جز رشته هایی که دربحث قهرمانی مطرح تر هستند، به رشته هایی نظیر بوچیا که ویژه قشر خاصی از ورزشکاران نیز هست، اهمیت زیادی دادیم و از استان های شاخص در این رشته هستیم که هم ورزشکاران زیادی را تحت پوشش داریم و هم مربیان خوبی تربیت کرده ایم. با توجه به نیازهای ویژه ی ورزشکاران این رشته، امکاناتی نظیر ایاب و ذهاب نیز در نظر گرفته ایم که مشکلی بابت حضور در تمرینات وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر رشته های موجود، تلاش کردیم در رشته های جدید نظیر پاراتکواندو و دوچرخه سواری هم فعالیت کنیم و در زمینه هم استعداد یابی و پرورش ورزشکار صورت گرفت هاست.

رئیس هیات زنجان اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هیات استانی فعال در سطح زنجان وجود دارد و در مجموع ۱۹ رشته ی ورزشی در دو بخش بانوان و آقایان داریم و ۵۰۰ ورزشکار به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند که البته این تعداد در بعد همگانی سالیانه ۲۵۰۰ نفر را پوشش می دهد.

مرادی افزود: در کنار فعالیت های یاد شده همیشه تلاش کردیم به مسائلی که شاید توجه کمتری به آنها شده، اهمیت بدهیم. به عنوان مثال از وجود روان شناس در کنار تیم های ورزشی بهره مند هستیم و ایاب ذهاب ورزشکاران را تسهیل نموده ایم و اکثر کمیته های ورزشی را تشکیل داده ایم.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات مالی همواره برای همه ی هیات ها وجود دارد اما  تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت های موجود، موانع مالی را پشت سر بگذاریم. در این خصوص می توان به استفاده از پتانسیل های موجود در بهزیستی، شهرداری و سایر ارگان ها و سازمان های مرتبط و همسو ا شاره کرد و البته در برخی از تیم های باشگاهی نیز به صورت مقطعی اسپانسرهای خصوص داشته ایم و بخشی ازهزینه ها را نیز از محل استیجار سالن ورزشی که از سوی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار هیات بود، تامین می کردیم که متاسفانه در سال جدید مدیریت استخر و استیجار آن ا ز اختیار هیات خارج شده و امیدواریم هر چه زودتربحث واگذاری مجموعه های ورزشی به هیات ها به صورت جد از سوی فدراسیون پیگیری و دنبال شود.

رئیس هیات زنجان پیرامون حضور ورزشکاران این استان در بازی های پاراآسیایی گفت: در دوره ی قبل بازی های پاراآسیایی اینچئون، ۲۰ ورزشکار و ۴ مربی از استان زنجان در کاروان حضور داشتند و ماحصل تلاش آنها کسب ۱۹ مدال رنگارنگ بود. در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نیز در حال حاضر ۱۶ ورزشکار در قالب تیم های مختلف به اردو دعوت شده اند و امیدواریم در این دوره هم سهم قابل توجهی در مدال های کاروان کشورمان داشته باشند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu