1403/5/11

کد خبر: 8472

1400-10-11 13:25:24

هادی رضایی: به کسب عنوان قهرمانی جهان وسهمیه ی مستقیم رقابت های توکیو ۲۰۲۰ فکر کرده ایم/ طلای آسیا را بر گردن می آویزیم اما جاکارتا اولویت ما نیست

 در آستانه ی اعزام ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان به هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان هلند، هادی رضایی، سرمربی تیم آقایان گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

هادی رضایی در خصوص نحوه برگزاری این رقابت ها گفت: ۱۶ تیم در بخش مردان و ۱۶ تیم در بخش زنان، بر مبنای رنک تیم ها انتخاب شدند و از هر قاره چهار تیم شرکت کردند، البته قاره ی آفریقا در مقایسه با قاره ی اروپا سهمیه کمتری دارد. ۱۶ تیم منتخب در چهار گروه چهار تیمی با هم بازی می کنند، از هر گروه دو تیم و صعود می کنند، در نهایت ۸ تیم برتر به مرحله بعد راه پیدا می کنند. سپس مرحله ی ضربدری این رقابت ها و بعد فینال مسابقات، یکم مردادماه برگزار می شود.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته افزود: تیم ایران در بخش مردان، در گروه B با تیم های ژاپن، روسیه و آلمان رقابت می کند و تیم ملی بانوان کشورمان نیز، در مرحله مقدماتی با تیم های چین، ایتالیا و اسلوونی هم گروه است که نخستین بازی ما در بخش آقایان، یکشنبه ۲۴ تیر با ژاپن و در بخش بانوان نیز با اسلوونی است.

وی افزود: یکی از ویژگیهای اجتماعی که برای این رقابت های ورزشی جهانی در نظر گرفته شده، برگزاری هر مرحله از مسابقات در یکی از شهرهای میزبان است. در واقع تلاش برگزار کننده بر آشنایی بیشتر شهروندان با والیبال نشسته است.

رضایی تاکید کرد: از ۱۸ بازیکنی که در لیگ جهانی دعوت کردیم، ۱۲ نفر انتخاب و به اردوی مسابقات جهانی دعوت شدند و برای رقابت های پاراآسیایی ۲۰۱۸ احتمال حذف برخی نفرات نیز وجود دارد.

وی با اشاره به پیش رو بودن رقابت های پارآسیایی جاکارتا، بعد از مسابقات جهانی گفت: طلای آسیا را لازم داریم و به لطف خدا این نشان را بر گردن می آویزیم اما جاکارتا هدف اصلی ما نیست، در بازی های پاراآسیایی ترکیب جوان تری را به میدان می فرستیم که ضمن تثبیت کلاسبندی پزشکی ورزشکاران، در ادامه ی مسیر تا توکیو ترکیب شاداب و جوان و پرتجربه ای بسازیم و با ایجاد فضای رقابتی به نفع تیم ملی ایران، نهایت بهره را ببریم.

هادی رضایی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما، احقاق حق والیبال نشسته، قهرمانی و کسب سهمیه رقابت های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ است. کسب این سهمیه، باعث می شود با خاطری آسوده تا توکیو، به ساختار تیم های ملی والیبال نشسته ی جوانان و بزرگسالان بپردازیم.

تیم های ملی بانوان و آقایان والیبال نشسته کشورمان، بامداد پنجشنبه ۲۱ تیر، تهران را به مقصد آمستردام ترک می کنند.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu