1403/5/11

کد خبر: 9656

1400-10-11 13:25:24

با تلاش هیات هرمزگان، آیین رونمایی از کایاک ویژه جانبازان و معلولین برگزار شد

احمد مرادی، رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان هرمزگان از رونمایی کایاک ویژه ورزشکاران جانباز و معلول خبر داد.

احمد مرادی در آیین افتتاح رونمایی از کایاک ویژه ورزشکاران جانباز و معلول در بندرعباس گفت: هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین یکی از هیات‌های خاص در حوزه ورزش و جوانان است و تمام سعی و تلاش این هیات بر این است که بتواند با همکاری و کمک مجموعه سازمان بهزیستی استان هرمزگان و کشور و همچنین اداره کل آموزش‌ و پرورش، ظرفیت‌های نهفته‌ای که در افراد دارای معلولیت وجود داراد را شناسایی کنند تا بتوانند آن را به یک فرصت تبدیل کنند و در میادین ورزشی پیاده کند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس اضافه کرد: یکی از این افراد، که هم در سطح استان هرمزگان، هم کشور و هم بین ‌المللی خود را نشان داد و به‌ نوعی به شکوفایی رسید اسلام جاهدی بوده که بوده که هم در قایقرانی و هم بسکتبال با ویلچر فعالیت داشته است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که انجام دادیم در حوزه بدنسازی بود که با مشارکت اداره کل بهزیستی هرمزگان یک سالن مجهز را برای معلولین در نظر گرفتیم و شروع به کار کردند، در ورزش‌های انفرادی نیز سعی کردیم برای افرادی که توانایی لازم را دارند امکاناتی را فراهم کنیم برای مثال اسلام جاهدی نیاز به قایقی داشت که سعی کردیم این قایق را استاندارد و به‌ روز کنیم تا بتواند در سطح ملی و بین‌المللی خود را نشان دهد.

رئیس هیات ورزش‌ های جانبازان و معلولین با اشاره به این که همه دستگاه‌های ذی‌ ربط باید در این زمینه به ما کمک کنند، عنوان کرد: یک معلول چطور با این شرایط می‌تواند به آب دسترسی داشته باشد و بتواند تمرینات خود را انجام دهد، من انتظار دارم شهرداری بندرعباس به این مسائل توجه کرده و نسبت به شهر بالأخص فضاسازی برای معلولین و ورزشکاران زمینه‌ای را ایجاد کند.

مرادی با بیان این که شرایط کنونی شهر زیبنده استان هرمزگان، ورزشکاران و معلولین ما نبوده و کم‌ لطفی و بی‌انصافی در حق معلولین است، اظهار کرد: وقتی معلولین می‌خواهند در خیابان راه بروند باید فضای آماده و استانداردی برای خود داشته باشند برای ورزش کردن نیز به همین صورت است.

وی با اشاره به این که این انتظار از شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرعباس می‌رود که در شهر کمی گذر کنند و جاهایی که نیاز به اصلاحات دارد را اصلاح کنند که کار سختی هم نیست، بیان کرد: مردم این حق را دارند و باید بتوانند آثار تمیزی و استانداردسازی را در سطح شهر بندرعباس ببینند.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: شهر بندرعباس شهری توریستی و ساحلی است و باید از تمامی ظرفیت‌های شهر به‌خوبی استفاده کنیم.

همچنین مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: در حوزه ورزش معلولین خوشبختانه در سنوات گذشته اتفاقت خوبی افتاده است.

غلامحسین رنجبر با بیان این که زمانی هیچ‌کدام از معلولین استان نتوانسته بودند در سطح ملی و بین‌المللی ظاهر شوند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر هم در سطح ملی و هم بین‌المللی معلولین موفقی داریم که پدیده‌های خوبی هستند و نیاز به حمایت دارند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی با کمک هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین، برای معلولینی که واقعا جایی برای تمرینات ورزشی نداشتند اتفاقات خوبی افتاده است که جا دارد از  مرادی رئیس این هیات تشکر کنم.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم با حمایت‌های مالی بیشتر از معلولین تعداد بیشتری از این افراد را در رشته‌های مختلف پوشش و خدمات خوبی به آنان ارائه دهیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu