1403/5/10

کد خبر: 137718

1403-05-10 13:19:28

بسم رب الشهدا و صدیقین؛

پیام تسلیت فدراسیون ورزش های جانبازان و توان در پی رحلت شهادت گونه جانباز قهرمان مختار نورافشان

فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، شهادت مختار نورافشان جانباز قهرمان چهار دوره پارالمپیک را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، مختار نورافشان جانباز والامقام 70 درصد و قهرمان اسبق تیم ملی دوومیدانی در پارالمپیک و جهان بر اثر تبعات ناشی از جراحات دوران جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شد و به جمع یاران شهیدش پیوست.

فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان وصل عاشقانه جانباز، شهید گران‌قدر، مختار نورافشان را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده و هم‌رزمان وی تسلیت عرض می‌نماید و ضمن همدردی با خانواده محترم شهید، صبر جمیل و تسلی خاطر بازماندگان و علو درجات آن جانباز شهید معزز را از بارگاه ایزدمنان خواستار است.

زنده‌یاد نورافشان از نخستین مدال‌آوران طلایی کشورمان در بازی‌های پارالمپیک، متولد سال ۱۳۴۶ در استان فارس بود. او در ۱۳ سالگی راهی جبهه‌های جنگ شد و سال  ۱۳۶۱ در عملیات محرم در منطقه کوشک و دشت عباس از ناحیه نخاع مجروح  و به درجه جانبازی نائل شد. 

مختار نورافشان در کارنامه پرافتخار ورزشی خود یک نشان طلای بازی‌های پارالمپیک سئول ۱۹۸۸، یک طلا و دو نقره‌ی بازی‌های پارالمپیک آتلانتا ۱۹۹۶، دو طلای بازی‌های سیدنی ۲۰۰۰، یک برنز آتن ۲۰۰۴ و ۹ عنوان قهرمانی جهان و همچنین مدال‌های رنگارنگی از سایر رقابت‌ها به ثبت رسیده است.

روحش شاد، یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu