1403/5/16

کد خبر: 17033

1400-10-11 13:25:24

غریب شی: آرزو دارم در پارالمپیک رکوردشکنی کنم/ معلولیت بدون ورزش دشوار است

ملی پوش وزنه برداری جانبازان و معلولین گفت: آرزو دارم در توکیو با ایستادن بر سکوی پارالمپیک ۲۰۲۰ رکورد جهان را به نام ایران ثبت کنم.

علی اکبر غریب شی ملی پوش پارا وزنه برداری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: در یک سانحه دچار معلولیت شدم، در آن زمان اطلاعی از ورزش افراد دارای معلولیت نداشتم تا اینکه از طریق مرحوم گلبارنژاد با وزنه برداری جانبازان و معلولین آشنا شدم و تمرینات خود را آغاز کردم.

غریب شی افزود: در بازی های پاراآسیایی جاکارتا مدال نقره گرفتم و به دلیل اینکه از رنگ مدالم راضی نبودم میزان تمریناتم را بیشتر و سخت تر کردم و به طور میانگین ۵ روز در هفته تمرین می کنم تا بتوانم در رقابت های قهرمانی جهان و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال خوش رنگ تری کسب و رکورد جهان را به نام ایران ثبت کنم.

معلولیت بدون ورزش سخت است

ملی پوش پاراوزنه برداری عنوان کرد: معلولیت به دور از ورزش سخت است. در این مدت با خیلی از افرادی که دارای معلولیت هستند درباره ورزش های پارالمپیکی صحبت کردم تا با آن آشنا شوند و سعی کردم در این مسیر مشوق آنها باشم.

وی درباره شیرین ترین خاطره ورزشی خود گفت: رقابت های جهانی ژاپن بهترین خاطره ورزشی ام است چرا که اولین تجربه برون مرزی و کسب مدال من بود.

مشوق اصلی من در ورزش مرحوم گلبارنژاد بود

غریب شی اظهار داشت: مرحوم گلبارنژاد مشوق اصلی من برای ورود به ورزش و ادامه آن بود. بعد از موفقیت هایی که کسب کردم دیدگاه اطرافیانم نسبت به توانایی هایم تغییر کرد و استقبال خوبی از من صورت گرفت.

ملی پوش پاراوزنه برداری در پایان درباره مسابقات قهرمانی جهان در قزاقستان گفت: در این دوره از مسابقات برای ارائه بهترین عملکرد ورزشی تلاش می کنم و امیدوارم با انجام منظم تمریناتم بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu