1403/5/18

کد خبر: 18807

1400-10-11 13:25:24

به دنبال برگزاری مسابقات باشگاهی فوتبال روی میز هستیم/ ابلاغ آیین نامه به هیئت های استانی

رئیس کمیته فوتبال روی میز از برگزاری رقابت های باشگاهی این رشته و ارسال آئین نامه آن به استان ها خبر داد.

مصطفی حدادی زحمتکش رئیس کمیته فوتبال روی میز در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: به دنبال برگزاری نخستین دوره رقابت های باشگاهی در ۶ ماه دوم سال جاری هستیم و به همین منظور از کلیه هیئت های استانی خواستیم تا در صورت تمایل، نسبت به اعلام آمادگی حضور بر اساس آئین نامه رقابت ها اقدام کنند.

حدادی افزود:هر استان می تواند دو تیم در این رقابت ها داشته باشد که هر تیم شامل ۵ نفر ( چهار ورزشکار و یک مربی یا سرپرست) است. یکی از شرایط حضور تیم ها داشتن لباس های متحد الشکل بوده و باید ورزشکاران نسبت به نحوه بازی فوتبال روی میز اطلاع کافی را داشته باشند.

وی گفت: مسابقات در دو ماده انفرادی و دوبل و به صورت نشسته روی ویلچر و با  قانون جهانی ۲۰ گل برگزار می شود. معلولیت های جسمی حرکتی در کلیه کلاس ها مجاز به شرکت در این رقابت ها هستند. همچنین رده سنی بازیکنان آزاده بود و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

 

آیین نامه این رقابت ها به شرح زیر است:

شروع مسابقات با پرتاب سکه انجام می شود و برنده می تواند زمین بازی یا توپ را انتخاب کند. بازی از آدمک وسط میله پنج تایی و توسط برنده قرعه اگر انتخابش توپ باشد شروع خواهد شد و تیم برنده قرعه با گفتن کلمه حاضر و شنیدن تائید از تیم مقابل بازی را آغاز می کند و زمانی گل قابل قبول است که توپ وارد دروازه شده و به بیرون زمین برود.

در شروع بازی نمی‌توان به صورت مستقیم توپ را شوت کرد و می بایست ابتدا یک پاسکاری با آدمک وسط میله پنج تایی انجام شود و سپس بازی ادامه پیدا کند.در هر گیم هر تیم می تواند ۲ بار زمانی که مالک توپ و توپ به حالت ساکن است و در هر بار به مدت ۳۰ ثانیه درخواست زمان استراحت داشته باشد. پس از پایان این زمان، بازی از جایی که متوقف شده بود آغاز می شود.

قوانین و خطاهای بازی

تکان دادن میز، فشار به میز، تقه زدن، لمس کردن و یا گرفتن میله حریف خطا محسوب می شود. همچنین زمان مالکیت توپ در میله های دوتایی و دروازه بان و سه‌تایی ۱۵ ثانیه و در میله پنج تایی ۱۰ ثانیه است و درصورتی که زمان مالکیت توپ در میله های مذکور بیش از حد قانونی باشد برای تیم خطا گرفته می شود. هر گونه صحبت در حین بازی خطا است و باید تیم ها تمام این موارد را رعایت کنند.

در صورتی که توپ در جریان بازی از زمین به بیرون پرتاب شود، مالکیت توپ از آن تیم مدافع و شروع مجدد از میله پنج‌تایی با رعایت شرایط شروع بازی (اعلام حاضر به حریف – گرفتن تائید و پاسکاری) است.

زمانی که پای هیچکدام از آدمک‌ها به توپ نرسد اصطلاحاً توپ مرده نامیده می شود، اگر توپ پشت میله های پنج تایی باشد، بازی از میله دوتایی همان سمت با لحاظ شرایط آغاز خواهد شد و اگر توپ بین میله های پنج‌تایی قرار بگیرد، تیمی که آخرین بار شروع کننده بوده بازی را آغاز می کند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu