1403/5/20

کد خبر: 21721

1400-10-11 13:25:24

مسابقات قهرمانی کشور پارا وزنه برداری فرصتی برای جذب استعدادهای برتر در سطح ایران است/ پایان مهلت اعلام آمادگی استان ها

سرپرست معاونت فنی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین از نحوه برگزاری رقابت های قهرمانی کشور پارا وزنه برداری خبر داد.

مسعود سروری سرپرست معاونت فنی در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت قشر قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند، فدراسیون وظیفه خود می داند تا به دنبال جذب آنها به سوی ورزش باشد تا با ورود به این عرصه، بتوانند فعالیت های اجتماعی و تحصیلاتی خود را ادامه دهند و اکنون با همین دیدگاه مسابقات قهرمانی کشور پارا وزنه برداری را برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: این فرصت مناسبی است تا هیئت های استانی روش کار و راه ارتباطی خود را با جامعه معلولین بازنگری کنند و با شناسایی سازمان های مرتبط، در کوتاه مدت به توسعه و گسترش ورزش در جامعه معلولین کمک کنند تا به زودی شاهد استقبال بیشتر افراد جانباز و معلول در عرصه ورزش باشیم.

سروری افزود: بیست و ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور پارا وزنه برداری مردان زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) با حضور ۱۲۵ ورزشکار از ۲۱ استان اواخر دی ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار خواهد شد تا افراد مستعد شناسایی شوند و فضای رشد برای ورزشکاران فراهم گردد.

معاونت فنی فدراسیون عنوان کرد: نخستین دوره رقابت های قهرمانی کشور بانوان نیز بلافاصله بعد از مسابقات مردان، با حضور ۷۷ ورزشکار و ۲۴ سرپرست و مربی از ۱۵ استان در تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اینکه بانوان بهتر با قوانین مسابقات این رشته آشنا شوند، دوره داوری درجه ۳ این رشته اکنون در فدراسیون در حال برگزاری است تا با بازگشت افراد به استان ها، برنامه ریزی بهتری برای ورزشکاران صورت گیرد.

سروری در ادامه اظهار داشت: همچنین دوره مربیگری درجه ۳ را برای بانوان پیش بینی کردیم و به دنبال برگزاری این کلاس پیش از آغاز رقابت ها هستیم و امیدوارم بتوانیم این دوره را نیز برگزار کنیم.

وی بیان کرد: همزمان با این رقابت ها، دوره پیشرفته مربیگری برای مردان ابتدا با حضور یک مدرس ایرانی و پس از آن دوره بین المللی با حضور مدرس خارجی برگزار می شود و با توجه به محدودیت ظرفیت این کلاس ها، تنها ۱۵ نفر می توانند شرکت کنند.

معاونت فنی فدراسیون در پایان گفت: فرصت برای هیئت های استانی که تاکنون اعلام آمادگی خود را برای حضور در مسابقات ارسال نکرده اند به پایان رسیده است. امیدوارم در این دوره از مسابقات هم شاهد حضور موفق ورزشکاران باشیم و در ادامه فضا را برای حضور آنها در عرصه ورزش مهیا کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu