1403/5/22

کد خبر: 25199

1400-10-11 13:25:24

نهمین حضور پارادوومیدانی ایران در پارالمپیک/ تلاش ملی‌پوشان کشورمان برای افزایش سهمیه‌ها

تیم ملی پارا دوومیدانی کشورمان برای نهمین بار در بازی های پارالمپیک حاضر خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ رشته دوومیدانی در سال ۱۹۵۲ فعالیت خود را همزمان با بازی های استوک مندویل آغاز کرد و در سال ۱۹۶۰ میلادی وارد پارالمپیک شد. این رشته تحت پوشش IPC است.

آغاز فعالیت این رشته در ایران به سال ۱۳۶۰ بر می‌گردد و اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور آن در همین سال برگزار شد. در سال ۱۳۶۲ مسابقات جهانی استوک مندویل نخستین اعزام برون مرزی تیم ملی بود.

مسابقات این رشته ورزشی در مواد دوها، میدانی‌ها، پرش‌ها و ویلچررانی و در ۵ کلاسبندی در سطح دنیا ( پاراآسیایی، جهانی و پارالمپیک) و در ۲ بخش میدانی Field و دوها Track برگزار می شود.

تیم ملی کشورمان در سال ۱۹۸۸ اولین پارالمپیک خود را با حضور ۱۷ ورزشکار در سئول تجربه کرد و ملی پوشان توانستند ۷ مدال شامل ۳ طلا، یک نقره و ۳ برنز را برای کاراوان ایران بدست آورند.چهار سال بعد در پارالمپیک بارسلون، تیم ملی با ۱۴ ورزشکار حاضر شد و با کسب ۲ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد.

مردان پارا دوومیدانی ایران در پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا موفق به کسب ۱۲ مدال شامل ۷ طلا، ۴ نقره و یک برنز شدند. تعداد مدال های تیم ملی کشورمان در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی به ۱۵ عدد شامل ۹ طلا، یک نقره و ۵ برنزارتقا پیدا کرد.

در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن تیم ملی کشورمان با ۲۸ ورزشکار حضور یافت که در نهایت موفق به کسب ۱۵ مدال شامل ۴ طلا، ۲ نقره و ۹ برنز شد. چهار سال بعد در پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن تیم ملی دوومیدانی کشورمان به کسب ۶ مدال بسنده کرد.

در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن تیم ملی ایران با ۱۶ ورزشکار حاضر شد و توانست تعداد مدال های خود را به ۱۳ عدد افزایش دهد و با کسب ۵ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز عملکرد بهتری نسبت به پکن داشته باشد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، تعداد ملی‌پوشان پارادوومیدانی به ۲۷ نفر افزایش یافت و تیم ملی موفق به کسب ۱۲ مدال شامل یک طلا، ۶ نقره و ۵ برنز شد.

تیم ملی پارا دوومیدانی کشورمان در مسابقات امارات سال گذشته موفق به دریافت ۹ سهمیه مستقیم پارالمپیک توکیو شد و با آغاز مجدد رقابت‌های کسب سهمیه این تعداد به طور حتم افزایش خواهد داشت تا تیم ایران نسبت به ادوار قبلی با تعداد ورزشکار بیشتری در این بازی‌ها حاضر شود.

 

    

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu