1403/5/22

کد خبر: 25272

1400-10-11 13:25:24

از اولین طلای پاراتیراندازی در آتلانتا تا دو نشان طلای ریو ۲۰۱۶ / توکیو هفتمین مقصد تیم ملی ایران

تیم ملی پارا تیراندازی کشورمان برای هفتمین بار راهی پارالمپیک می شود.

به گزارش وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، رشته تیراندازی در سال ۱۹۷۶ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و تحت پوشش IPC است. این رشته در سال ۱۳۶۱ در ایران فعال و همان سال نخستین اعزام تیم ملی کشورمان به رقابت های استوک مندویل انجام شد و اولین دوره رقابت های قهرمانی کشور آن در سال ۱۳۶۲ برگزار گردید.

تیم ملی کشورمان اولین پارالمپیک خود را با پنج ورزشکار در بازی های ۱۹۹۶ آتلانتا تجربه کرد و اولین مدال طلای این رشته نیز در همین رقابت ها توسط عنایت اله بخارایی برای ایران بدست آمد.

چهارسال بعد در پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی علاوه بر تکرار مدال طلای بخارایی، تیم ملی کشورمان موفق به کسب یک مدال برنز شد. نیره عاکف با کسب این نشان برنز، عنوان اولین بانوی مدال آور پارالمپییکی ایران را از آن خود کرد. تیم ملی ایران با ۶ ورزشکار در این رقابت ها حاضر شد.

تیم ملی پاراتیراندازی کشورمان در پارالمپیک های ۲۰۰۴ آتن (با ۹ ورزشکار) و ۲۰۰۸ پکن (با ۳ ملی پوش) حضور یافت اما در این دو دوره دستاوردی نداشت.

پاراتیراندازان کشورمان پس از اینکه در دو دوره بازی های پارالمپیک نتوانستند صاحب مدال شوند در بازی های ۲۰۱۲ لندن با کسب نشان برنز ساره جوانمردی این طلسم را شکستند تا کاروان کشورمان دررشته تیراندازی نیز صاحب عنوان شود. تیم ملی کشورمان با دو بانوی ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرد.

در پارالمپیک ۲۰۱۶ تیم ملی کشورمان با پنج ورزشکار به ریو سفر کرد و ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی و خفیف موفق به کسب ۲ مدال طلا شد تا روند بهتری نسبت به ادوار گذشته داشته باشد.

اکنون ملی پوشان کشورمان در تمام ماده های پاراتیراندازی موفق به کسب سهمیه توکیو شدند و با حضور در اردوهای تیم ملی برای افتخار آفرینی در پارالمپیک آماده می شوند.

توکیو هفتمین مقصد تیم ملی پاراتیراندازی ایران در بازی های پارالمپیک است.

 

             

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu