1403/5/22

کد خبر: 25432

1400-10-11 13:25:24

سرآغازی فراموش نشدنی برای پاراتکواندو/ پوررهنما و عزیزی نخستین نمایندگان ایران در شیاپ چانگ پارالمپیک

تیم ملی پارا تکواندو برای نخستین بار راهی بازی های پارالمپیک می شود.

به گزارش وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ فدراسیون جهانی تکواندو به عنوان سازمان حمایتی پاراتکواندو کار خود را در سال ۲۰۰۵ با رشته کیوورگی در ورزش معلولین آغاز کرد. اولین مسابقات جهانی این رشته در سال ۱۳۸۸ مطابق با ۲۰۰۹ میلادی برگزار گردید و در سال ۲۰۱۵ از سوی IPC به عنوان یک رشته پارالمپیکی شناخته شده و قرار است برای اولین بار، حضور در پارالمپیک را تجربه کند.

فعالیت این رشته در ایران نیز سال ۸۸ در فدراسیون تکواندو آغاز و اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور آن در سال ۹۵ برگزار شد. اولین اعزام تیم ملی کشورمان به مسابقات برون مرزی یک سال بعد، با حضور در رقابت های منطقه‌ای کره جنوبی ۲۰۱۷ صورت گرفت.

کلاسبندی پاراتکواندو بستگی به نوع معلولیت و آسیب دیدگی ورزشکار دارد و متعلق به گروه‌های جسمی– حرکتی، معلولیت ذهنی است که در کلاسبندی‌های P31 تا P34 و K41 تا K44 قرار می گیرند.

در پارالمپیک توکیو، رقابت های پاراتکواندو در ماده کیورگی و چهار کلاس K41 تا K44 و دسته های وزنی  منفی ۶۱ کیلوگرم تا مثبت ۷۵ کیلوگرم در بخش آقایان و از منفی ۴۹ تا مثبت ۵۸ در بخش بانوان برگزار خواهد شد.

تاکنون ۱۶ ورزشکار موفق به کسب سهمیه های پارالمپیک در این رشته شده اند که مهدی پوررهنما هوگوپوش وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در کلاس K44  و اصغر عزیزی ملی پوش وزن مثبت ۷۵ کیلوگرم کلاس K44  با قرار گرفتن در جمع چهار ورزشکار برتر رنکینگ جهانی توانستند سهمیه پارالمپیک خود را قطعی کنند. همچنین این دو ملی پوش کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ اردن با شکست حریفان خود موفق به کسب مدال طلا شدند.

پارالمپیک توکیو شروع یک لحظه فراموش نشدنی و تاریخ ساز برای پاراتکواندو و ورزشکاران این رشته است.

گفتنی است فعالیت ها و اعزام تیم ملی این رشته تحت نظارت فدراسیون تکواندو صورت می گیرد.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu